loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راه‌اندازی نمایشگاه سیار کتاب در لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: به هر کسی که بخواهد نمایشگاه سیار کتاب در استان لرستان راه‌اندازی کند، مجوز می‌دهیم و حمایتش می‌کنیم.

علی اسماعیلیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره نحوه حمایت اداره ارشاد استان از ناشران لرستانی توضیح داد: هر ناشر لرستانی یک نسخه از کتابش را به اداره کل ارشاد ارسال می‌کند و آن اثر در شورای کتاب نقد و بررسی می‌شود. تاکنون اداره کل ارشاد لرستان از تمامی ناشران کتاب خریداری کرده است. البته امکان دارد از یک ناشر به دلیل کیفیت محتوای کتاب، تعداد بیشتر خریداری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان افزود: 30 میلیون تومان بودجه برای خرید کتاب از ناشر تخصیص یافته است. اگرچه این میزان ناکافی است اما می‌تواند گره‌گشای بعضی از مشکلات ناشران باشد.

وی با اشاره به نمایشگاه‌های کتاب که سال گذشته در استان لرستان برگزار شدند، توضیح داد: نمایشگاه استانی کتاب 15 تا 21 اسفندماه سال گذشته در محل دایمی نمایشگاه‌های خرم‌آباد برگزار شد. در این نمایشگاه حدود 30 هزار عنوان کتاب در 180 غرفه از 30 صد ناشر لرستانی به علاقه‌مندان کتاب عرضه شدند.

اسماعیلیان درباره مشکلات برپایی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به صورتی که بود، برگزار شد اما ما برای برپایی آن واقعا خون دل خوردیم. فضای نمایشگاه خوب ساخته نشده بود و سرمای هوا خیلی‌ اذیت می کرد.

وی درباره برنامه این اداره کل برای برپایی نمایشگاه کتاب استانی در سال جدید اظهار کرد: با تجربه‌ای که از نمایشگاه کتاب سال گذشته کسب کردم، تصمیم دارم نمایشگاه امسال را در دی‌ماه برگزار کنم، چرا که دی‌ماه، زمانی مناسب‌تر است و دانشجویان و دانش‌آموزان فرصت حضور در نمایشگاه را خواهند داشت.

مدیرکل ارشاد لرستان همچنین از طرح شخصی‌اش برای حمایت از کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: در این طرح که درحال تدوین آنم، کتابخوانی را در مدسه‌های ابتدایی استان با تشویق و حمایت ارشاد ترویج خواهیم داد. به طور مثال، اگر دانش‌آموزی در درس‌هایش امتیازی کسب کرد، برای پاداش به دانش‌آموز، بُن خرید کتاب داده شود.

وی با بیان این‌که جای کتاب در استان لرستان خیلی خالی است، افزود: مردم لرستان کتاب را دوست دارند. بنابراین، کتاب باید همه‌جا در دسترس همگان باشد.

اسماعیلیان کیفیت برپایی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ناشران لرستانی در نمایشگاه کتاب حضور دارند و این باعث افتخار استان است. نشر شاپورخواست و نشر سیفا و چندین ناشر دیگر، بسیار مناسب غرفه آرایی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: به عنوان یک مسوول فرهنگی که با مشکل‌های پیدا و پنهان نمایشگاه آشنایم، باید بگویم که زحمت خیلی زیادی برای برگزاری این نمایشگاه کشیده شده و نسبت به سال‌های قبل ارتقا داشته است. شلوغی جمعیت گویای اطلاع‌رسانی خوب و مفید رسانه‌ها و علاقه‌مندی مردم به کتاب است.

سه‌شنبه 26 اردیبهشت 1391
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط