loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حسین یکتا: در جنگ نرم، توسل و تهجد نیاز داریم

همایش بزرگ حزب الله سایبر با موضوع پاسداشت مقام امام علی النقی (ع) و در آستانه شهادت این امام با حضور فعالان انقلابی فضای مجازی و برخی چهره‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم که در سینما فلسطین تهران و با استقبال پرشور فعالان فضای مجازی برگزار شد، حجت الاسلام پناهیان، حاج حسین یکتا، حمیدرضا مقدم‌فر و پیام فضلی‌نژاد به سخنرانی پرداخته و مثیم مطیعی نیز دقایقی در عزای امام دهم شیعیان نوحه سرایی کرد.

حسین یکتا عضو قرارگاه عمار و از چهره‌های شناخته شده عرصه جهاد و شهادت در این همایش با اشاره به هجمه دشمن از طریق جنگ نرم به مرزهای اعتقادی انقلاب اسلامی، گفت: این جنگ دارد پیچیده تر می شود و باید فکری کرد؛ در این فضای مجازی که سربازانش شما هستید، باید تا دیوارهای نیویورک و کاخ سفید پیش رفت.

یکتا جنگ سه خرداد را در مقایسه با اواخر جنگ آسان‌تر دانست و گفت: وقتی جنگ به اواخرش رسید برخی کمتر به جبهه می‌آمدند و گلوله و تیر هم سهمیه بندی شده بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس، افزود: رفتن به سمت بصره و چسبیدن به دیواره آن باعث شد قطعنامه ۵۹۸ نوشته شود و دشمن دستش را بالا ببرد.

یکتا ادامه داد: آن کسانی که تا پشت دیوار بصره پیش رفتند شب‌زنده‌داری می‌کردند، نماز شب می‌خواندند و توسل‌هایشان دیدنی بود، بنابراین امروز وقتی شما پشت کامپیوتر می‌نشینید شهدا شما را نگاه می‌کنند، پس باید با وضو باشید و ذکر «ما رمیت اذ رمیتم» بخوانید.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: شهدا، شما را که در خط مقدم نبرد هستید، نگاه می‌کنند؛ شما الان بالای دکل دیده‌بانی قرار گرفته اید و بخواهید یا نه، وسط میدان هستید؛ چرا که «کل یوم عاشورا و کل الارض کربلا».

امروز عده ما قلیل نیست؛ گناه کم کاری به گردن خودمان است

حمیدرضا مقدم‌فر، معاون فرهنگی سپاه نیز در این همایش با اشاره به جمعیت پرشور حاضر در سالن، گفت: ما دیگر در اقلیت نیستیم. اما اگر کم کاری کنیم مشکل از خود ماست. ما امروز به عددی هستیم که دنیا را تکان بدهیم نسل اولی‌ها راه را هموار کردند.

وی با اشاره به سالروز فتح خرمشهر، گفت: عملیات سوم خرداد و فتح و بازپس گیری خرمشهر برگ زرینی بر انقلاب محسوب می‌شود عملیات قبل و بعدی داشت که به پیروزی منتهی شد. فصل بودن آن تحولی بود که در جنگ ایجاد کرد. افق روشنی در جنگ ایجاد کرد که باید امروز باید از آن درس بگیرم هر چه عملیات شد پیروزی حاصل نشد اما تحولی که بیت المقدس ایجاد کرد پیروزی‌های پی در پی کسب شد.

مقدم‌فر، ادامه داد: ۴ عملیات سال اول جنگ ناموفق بود ولی در سال دوم پیروزی‌های پی در پی کسب شد که باید تأمل کرد در سوم خرداد چه اتفاقی افتاد.

معاون فرهنگی سپاه با اشاره به دکترین دفاعی ایران در زمان جنگ، گفت: دکترین دفاعی ما دو پایه و مبنا داشت که با محقق شدن آن این پیروزی‌ها به دست آمد این دو مبنای امام عزم و اراده و مجاهدت بود که از دل آن مقاومت بیرون آمد مبنای دوم اعتماد و توسل به خدا بود.

وی با اشاره به فتح خرمشهر گفت: این دو مولفه افقی را پیدا آورد و فتح خرمشهر را رقم زد تا قبل از فتح خرمشهر یأسی حاکم بود ملت های اطراف نگاهشان متوجه انقلاب ایران بود و پشتیبانی های نظام سلطه از عراق جواب می‌داد اما ناگهان ورق برگشت و رمز آن همین دو مبنا بود.

مقدم فر به شرایط امروز مبارزه پرداخت و خطاب به حاضران جلسه گفت: شرایطی پدید آمده که ما امروز می‌گویم نسل اولی‌ها امتحان خودشان را خوب پس دادند وایستادگی کردند اما نسل امروز در چه جبهه‌ای است و چه می‌خواهد بکند؟ چرا امروز به امام هادی (ع) توهین می‌کنند؟ چرا با موسیقی توهین می‌کنند؟ امروز جبهه کجاست. معاون فرهنگی سپاه، جدال امروز را عرصه جنگ نرم عنوان کرده و افزود: رهبر مکرر فرموده اند شبیخون فرهنگی. امروز این جنگ نرم دشوار است. کار بر شما دشوار تر از نسل اول است. دشمن و جبهه ها کاملا مشخص نیست اگر نسل اول می‌خواست به تکلیفش عمل کند جبهه‌ ای که باید در آن می جنگید مشخص بود.

وی اظهار کرد: رسانه های امروز ما با زمان دوم خرداد متفاوت است ما دیگر در اقلیت نیستیم اما اگر کم کاری کنیم مشکل از خود ماست. ما امروز به عددی هستیم که دنیا را تکان بدهیم نسل اولی‌ها راه را هموار کردند. امروز نوبت نسل ماست. مقام معظم رهبری امروز در دانشگاه امام حسین (ع) فرمودند: مسیر حرکت به سمت قله‌های سعادت به برکت مجاهدت های نسل گذشته هموار است.

دشمنان دست به یک کوچ تاکتیکی از سیاست به هنر زده‌اند

در ادامه مراسم، پیام فضلی‌نژاد، تحلیلگر سیاسی روزنامه کیهان نیز به بررسی ریشه‌های توهین اخیر به امام هادی (ع) پرداخت و ضمن اشاره به دریافت جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۰۹ توسط هرتامولر، گفت: زمانی که او جایزه را دریافت کرد، ما در ایران با جریان فتنه سبز موسوی روبرو بودیم؛ هرتامولر در مصاحبه‌ای بیان کرد در ایران باید مبارزه هنری علیه ایدئولوژی بنیادگرا شروع کرد.

وی افزود: سرویس‌های جاسوسی پروژه‌ای را با نام “کوچ تاکتیکی از سیاست به هنر” کلید زدند.

فضلی نژاد به شاهین نجفی اشاره کرده و گفت: او تنها نمونه در چند سال گذشته نیست، پیش از او گلشیفته با بازی در دروغ های بزرگ کنار دیکاپریو نقش جاسوس مسلمان را بازی کرد؛ این در حالی است که مسئولان ما با غفلتشان اجازه ورود گلشیفته را به تهران دادند و «درباره الی» بعد از آن با فضاحت اکران شد.

وی ادامه داد: بعد از آن نیز گلشیفته فراهانی در مجموعه‌ای به نام «آه» با محسن نامجو خواننده هتاک به پیامبر اکرم هم‌صدایی کرد که اشعار شاهین نجفی پیش اشعار نامجو هیچ است؛ او در این کنسرت به امام و شهدا توهین می‌کند و تعابیر غیرقابل بیانی را می‌آورد.

تحلیلگر سیاسی روزنامه کیهان، با بیان اینکه این موضوع همان موقع به مسئولان انتقال داده شد، گفت: تنها پاسخ مسئولان این بود که ما بی‌خبریم و تسامح پشت تسامح.

وی با اشاره به ارتباط گروه زیرزمینی تپش ۲۰۱۲ با برخی دانشجویان، خاطرنشان کرد: شاهین نجفی هم یکی از اعضای برجسته آن بود؛ خواننده همجنس بازی که در سال ۸۴ از ترس مجازات گریخت؛ وی در ستایش صانع ژاله هم شعری خوانده و ارتباطش در همین نقطه با جریان دانشجویی قابل مشاهده است.

فضلی نژاد، اظهار کرد: بعد از توهین شاهین نجفی به امام هادی علیه السلام، فردی به نام شهرابی در نشریه «صبح فردا»، نشریه غیررسمی انجمن اسلامی در حمایت از شاهین نجفی مقاله‌ای نوشت، اما به طور آشکار از او اسمی نیاورد.

تحلیلگر سیاسی روزنامه کیهان با اشاره به مجله ای که با پول بیت المال چاپ می‌شود، گفت: در صفحه ۲۳ این مجله، شاهین نجفی را تطهیر می‌کند و تمام گناهان را به گردن حزب اللهی ها می‌اندازد؛ سردبیر ورزشی آن می‌نویسد، چون حرمت امامزاده را نگه نداشتند اینها هم این کار را کردند؛ اتفاقاً این ها بودند که در ۹ دی حرمت امامزاده را نگه داشتند، چقدر وقاحت که صورت مسئله را عوض کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

شنبه 6 خرداد 1391
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط