loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شماره 22 فصلنامه فرهنگ پویا: ویژه مقام معظم رهبری

شماره بیست و دوم فصلنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فرهنگ پویا منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، شماره بیست و دوم فصلنامه فرهنگ پویا، نشریه دانشجویی دفتر پژوهش های فرهنگی به صاحب امتیازی حجت الاسلام و المسلمین مجتبی مصباح منتشر شد.

در مطالب بخش سیاسی این شماره می خوانید: «خورشید، او را خورشید خواند»، «مشکاتی از مصباح»، «سیاستی که همان دیانت است»، «انتخابات نهم، رأی به گفتمان امام و رهبر»، «عبور موسای انقلاب از نیل» و «فتنه ای به رنگ غبار».

در بخشی از مطلب «خورشید، او را خورشید خواند» آمده است: «حضرت امام قدس سره خطاب به آیت الله خامنه ای می‌فرماید: در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی، از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید، روشنی می‌دهید.»

هم چنین به نقل از حضرت امام آمده است: «اگرگمان کنید که در تمام دنیا (در میان) رئیس جمهورها و سلاطین و امثال این‌ها، یک نفر را مثل آقای خامنه‌ای پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و بنای قلبی‌اش بر این باشد که به ملت خدمت بکند، پیدا نمی‌کنید. ایشان را من از سال‌های طولانی می‌شناسم.»

«دانشگاه، خاکریزی از آن انقلاب»، «مردی که مرادش او را شناخت»، «مدیریت اخلاقی در نظام ولایی»، «فرهنگ، اکسیژنی محبوس در کپسول زونکن ها»، «پرواز با بال‌های سلامت با ورزش همگانی»، «طلای زن مسلمان و مطلای فرهنگ غرب»، «جوان، واژه ای لبریز از امید» و «نقشه راه برای 365 روز» عناوین بخش فرهنگی این شماره را به خود اختصاص داده است.

و در پایان هم «ترسیم هندسه بین الملل»، «ایران؛ دژی تسخیر ناپذیر برای آمریکا»، «افغانستان، نقشه ای زیر چکمه یانکی ها»، «پاره تن اسلام» و «لبنان، کلید فتح سه قاره» را در بخش بین الملل خواهید دید.

در بخشی از این شماره در مطلبی با عنوان «تنها نائب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در عالم» که به سخنان آیت‌الله مصباح یزدی درباره رهبر معظم انقلاب اختصاص دارد، آمده است: «من با نزدیک هشتاد سال که از عمرم می گذرد و تقریبا از ده یازده سالگی با مسائل سیاسی و اجتماعی و این‌ها آشنا بودم و لااقل شصت سال است که در قم هستم هیچ وقت از این مسائل جدا نبودم به صورت های مختلفی، برداشت من این است که امروز آن چه به اذن‌الله عامل حفظ اسلام در جامعه خودمان و در دنیاست و می‌تواند به این حرکت پیشرو اسلامی در زمینه فکر و در زمینه عمل در مسائل فردی و در زمینه اجتماعی مسائل اخلاقی و مسائل اقتصادی و سایر مسائل می تواند این خیمه اسلام را سر پا نگه دارد عمود ولایت فقیه هست و کسی را که ما لایق این مقام می دانیم امروز بینی و بین الله یک نفر است فقط. آن که من می شناسم، البته خزانه خدا خالی نیست و خودش هم می داند که هر وقت چه کار باید بکند آن به ما مربوط نیست اما آنی که من می‌شناسم می‌توانم شهادت بدهم که اگر امروز نایب امام زمانی باید در عالم باید پیدا کنیم چه کسی است فقط من یک نفر را می توانم ...»

در بخش‌های دیگری از سخنان علامه مصباح یزدی آمده است: «بعد از انتخاب مقام معظم رهبری، روز به روز شایستگی‌های ایشان بیشتر برای دیگران روشن شد، و امروز وقتی تاریخ زندگی مقام معظم رهبری را می‌بینیم، بعد از امام قدس سره واقعا ایشان نمونه دیگری از اعجاز هستند.

ویژگی های امام خامنه‌ای چنان است که یافتن مشابهی برای ایشان عملا در حد محال و ناممکن است.

اگر کسی در امتحان الهی موفق شد و رابطه‌اش را با خدا درست کرد، خدا به او عزت می‌دهد مانند رهبر معظم انقلاب که از لحاظ فراست، تدبیر، عزت، محبوبیت و مدیریت هم اکنون شخص اول جهان است.

محبوبیت وصف ناشدنی شخص مسلمانی مانند سید حسن نصرالله بین اعراب و مسلمانان و همچنین محبوبیتی که رهبر معظم انقلاب در دنیای اسلام و جهان دارند، در هیچ زمانی نبوده است.

تدبیر ایشان نیز بی‌نظیر است. خیلی از ما، حتی نمی‌توانیم منزل خود را اداره کنیم، اما ایشان کشور 70 میلیونی را در بحرانی ترین شرایط عالم، با وجود این همه دشمنان داخلی و خارجی، به خوبی تدبیر و مدیریت کرده‌اند.»

بیست و دومین شماره فصلنامه فرهنگ پویا به صاحب امتیازی حجت الاسلام مجتبی مصباح و مدیر مسؤولی حجت الاسلام سید احمد رهنمایی بهار 1391 در 112 صفحه با قیمت 2000 تومان منتشر شده است

این نشریه در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

پنجشنبه 18 خرداد 1391
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط