loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ترجمه «الصحیح من سیره‌النبی‌الاعظم» علامه جعفر مرتضی

نویسندگان مرتبط : سید جعفر مرتضی عاملی

کتاب «الصحیح من سیره‌النبی‌الاعظم» نوشته علامه سیدجعفر مرتضی عاملی که در سال 1371 جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در زمینه سیره رسول اکرم(ص) را به خود اختصاص داد، برای نخستین بار به قلم دکتر محمد سپهری ترجمه شد. این کتاب با عنوان «سیره صحیح پیامبر اعظم(ص)» از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عرضه می‌شود.

منیر لطفی مدیر اطلاع‌رسانی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران اظهار کرد: این نوشتار یک اثر معرفت‌شناختی است که برای الگو‌برداری مسلمانان از اعمال، رفتار و گفتارشان قابل استفاده ‌است.

وی افزود: این کتاب کامل‌ترین، مفصل‌ترین و محوری‌ترین پژوهش نویسنده در حوزه نقد و ارزیابی حدیث، است زیرا نگارنده در این کتاب به نقد و ارزیابی عالمانه حدیث در حوزه تاریخ و سیره می‌پردازد.

لطفی درباره ویژگی‌های این کتاب گفت: علامه سیدجعفر مرتضی‌عاملی در این نوشتار، علاوه بر سبک ویژه در سیره‌نگاری که بر آموزه‌های کلامی و نقد و ارزیابی حدیث در حوزه تاریخ مبتنی است، اصول و مبانی راهبردی تازه‌ای به خواننده ارایه می‌‌کند و از این رو محققان و پژوهشگران می‌توانند از این نوشتار بهره‌مند شوند.

مدیر اطلاع‌رسانی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: «الصحیح من سیره النبی الاعظم(ص)» پس از انتشار در 35 جلد، از سوی محافل علمی مورد توجه اندیشمندان حوزه و دانشگاه قرار گرفته و از سوی دکتر محمد سپهری ترجمه شد. این مترجم با سبک نگارش و اندیشه‌های نویسنده کتاب به‌خوبی آشناست و تاکنون بسیاری از آثار علامه مرتضی را به فارسی ترجمه کرده است.

لطفی در پایان گفت: ترجمه این مجموعه 12 جلدی در هفت‌هزار صفحه و قیمت 190 هزار تومان عرضه می‌شود.

جمعه 19 خرداد 1391
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط