loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«درس‌های عاشورا»؛ کتاب جدید رهبر معظم انقلاب

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای | موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

کتاب «درس‌های عاشورا» گزیده بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره درس‌های مکتب عاشورا و دربرگیرنده رهنمودهای ایشان درباره عبرت‌های عاشوراست.

به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، این نوشتار به صورت موضوعی تدوین شده و بعد از نمایه‌زنی و تیتربندی مطالب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. «درس‌های عاشورا» یکی از آثار موضوعی استخراج شده از کتاب مرجع «آفتاب در مصاف» است که بیانات رهبری از سال 1357 تا 1390 را درباره امام حسین(ع) در بر می‌گیرد.

«تنوع و جاودانگی درس‌های عاشورا»، «وجوب قیام برای اصلاح جامعه اسلامی»، «لزوم شناخت وظیفه اصلی»، «انجام به موقع تکلیف»، «مقابله با جدایی دین از سیاست» و «سه ویژگی برجسته و تعیین‌کننده ابی عبدالله (علیه السلام)» از جمله مباحث مطرح شده در این کتابند.

در بخشی از این نوشتار، به نقل از خطبه‌ نماز جمعه رهبر معظم انقلاب در عاشورای سال 1374 آمده است: «اگر این حادثه (عاشورا) را دقیق در نظر بگیرید، شاید بشود گفت انسان می‌تواند در حرکت چندماهه حضرت ابی‌عبدالله (علیه السلام) از آن روزی که از مدینه خارج شد و به طرف مکه آمد، تا آن روزی که در کربلا شربت گوارای شهادت نوشید، بیش از صد درس مهم برشمارد. نخواستم بگویم هزارها درس؛ می‌شود گفت هزارها درس هست، ممکن است هر اشاره‌ آن بزرگوار یک درس باشد. اما این‌که می‌گویم بیش از صد درس، یعنی اگر ما بخواهیم این کارها را مورد مداقه قرار دهیم، از آن می‌شود صد عنوان و سر فصل به دست آورد که هر کدام برای یک امت، برای یک تاریخ و یک کشور برای تربیت خود و اداره جامعه و قرب به خدا درس است.»

«درس‌های عاشورا» را که نخستین مجموعه موضوعی «آفتاب در مصاف» است، انتشارات دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در 264 صفحه روانه کتابفروشی‌ها کرده‌ است.

پنجشنبه 1 تیر 1391
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط