loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگینامه شهید امیر سرلشکر حسن آبشناسان

جمعه 3 شهریور 1391

شهید بزرگوار در سال 1315 در تهران در خانواده اى مذهبى چشم به جهان گشودند. در دوران طفولیت و نوجوانى با اسلام و احکام نورانى آن آشنا شده و با قرآن مجید و نهج البلاغه انس و خویى پیدا کرد و در حد توان تکالیف شرعى خود را انجام مى دادند. پس از طى دوره متوسطه و کسب دیپلم در سال 1336 به دانشگاه افسرى وارد و در سال 1339 با درجه ستوان دومى فارغ التحصیل شده  و دوره مقدماتى را در سال 1340 به پایان رساندند.

اولین دوره رنجر را که در ایران تشکیل شد طى نموده و در سال 1356 دوره هاى عالى ستاد فرماندهى را طى نموده و در این میان نیز دوره هاى چتر بازى و تکاورى را در داخل و خارج از کشور طى کرد.

پس از پیروزى انقلاب اسلامى با توجه به زمینه عالى اسلامى جنگ هاى چریکى را به برادران بسیجى و سپاهى ارتشیان همرزم خود آموزش داده که در کردستان قبل از جنگ تحمیلى  و در تمام مناطق عملیاتى بعد از جنگ بسیارى از شاگردان با اخلاص ایشان با ایثارگرى هاى بسیار زیاد خود افتخار آفریده و به دشمن کافر بعثى فهماندند  که در این مملکت جاى تاخت و تاز آنها نیست. وى از اولین روزهاى جنگ تحمیلى به منطقه جنوب اعزام شد و موفقیت هاى بسیارى در جنگ هاى نامنظم کسب و اولین اسراى عراقى را به اسارت گرفت. چندى بعد در عملیاتى از ناحیه کتف مجروح شد ولى براى مداوا در بهدارى توقف نکرد و از آن به بعد اهالى دشت عباس به وى لقب شهید صحرا را دادند. ایشان بعلت همین فداکارى و زحمت ها به فرماندهى قرارگاه حمزه سید الشهدا منصوب گردید و با اتحاد صمیمانه ارتش و سپاه به پیروزى هاى چشمگیرى نائل شد که پیام تاریخى امام براى رزمندگان قرارگاه را در پى داشت. آخرین سمت آن شهید بزرگوار فرماندهى لشکر 23 نیروى مخصوص بود که قریب به 4 ماه طول کشید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط