loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

باغ کیانوش، موسسه سیمون ویزنتال و مسئله دفاع

یاداداشتی از علی اصغر عزتی پاک در فضای مجازی

نویسندگان مرتبط : علی اصغر عزتی پاک

چهارشنبه 25 بهمن 1402

یاداداشتی از علی اصغر عزتی پاک در فضای مجازی با عنوان "باغ کیانوش، موسسه سیمون ویزنتال و مسئله دفاع" را در این خبر پاتوق کتاب فردا می خوانید:

دیشب به بهانه‌ی هدف قرار گرفتن نوجوان چهارده‌ساله‌ی اهل #غزه که با پرچم سفید از خانه بیرون زده بود، گزارشی خواندم از حجم دیوانه‌کننده‌ی جنایت‌های #اسرائیل علیه کودکان و نوجوانان. (کشتن بیش از یازده هزار کودک در بازه‌ای سه‌ماهه!) و با همین گزارش بود که یادم آمد در سال 2013، یک مرکز یهودی از آمریکا نامه‌ای زده بود به نمایشگاه کتاب فرانکفورت آلمان که جهت حفظ حقوق کودکان و نوجوانان ارائه‌ی کتاب باغ کیانوش را در این نمایشگاه محدود و ممنوع کنید!

البته که باغ کیانوش داستانی است بغایت انسانی و با عطوفت که به دنبال هیچ‌گونه جنگ و جدالی نیست. نوجوانان این داستان، کسانی‌اند که در یک موقعیت اضطراری، و بر اساس غریزه‌ی انسان‌دوستی و با دست خالی، فقط می‌خواهند به صاحب باغ کمک کنند و او را از دست دشمن متجاوز مسلّح نجات بدهند. برای موسسه سیمون ویزنتال (simon wiesenthal center) که عنوان موزه تسامح را برای خود انتخاب کرده، اما این مسائل مهم نبوده و نیست. چرا که مسئله‌ی آنان اصلا مراقبت از کودکان و حفظ مصالح بچه‌ها نیست.

مجموعه‌هایی همانند این مرکز، که بی‌شمارند در اطراف دنیا، صرفا برای آرایش انسانی چهره‌ی کریه و هیولایی #اسرائیل و هوادارانش ایجاد شده‌اند و بس. و نیز بی‌تردید به دنبال منفعل کردن نویسندگان و هنرمندان دیگر جوامع بشری‌اند تا جرات پروراندن روحیه‌ی دفاع از موجودیت خود را در کودکان و نوجوانان‌شان نداشته باشند.

و اگر غیر از این می‌بود، باید صدای فریاد چنان مرکزی، امروز گوش هم‌کیشانش را در اسرائیل کر می‌کرد، و خواهان مراعات کودکان می‌شد. آنان این منع و بازدارندگی را فقط در حق جوامع رقیب و ملت‌های دیگر لازم می‌دانند، و نه خودشان.
داستان این است:

دیگران حق ندارند به کودکان و نوجوانان‌شان متذکر شوند که اگر متجاوزی وارد خانه و روستا و شهرشان شد، لااقل در نجات خانواده و همشهریانشان بکوشند؛ اما هم‌کیشان #سیمون_ویزنتال می‌توانند آرزوی تجاوز به خاک و خانه‌ی دیگران را در اذهان کودکانشان بپرورانند و آموزشش را هم بدهند. کار ما و امثال ما می‌شود #ترویج_جهاد و #تجلیل_شهادت، و محکوم است؛ و کار آنان #دفاع و #مبارزه_با_یهودستیزی، و مشروع!

 

تذکر1: باغ کیانوش به زبان‌های دیگر ترجمه نشده.
تذکر2: در نامه‌ی مذکور، علاوه بر باغ کیانوش، و نویسنده‌اش، به دو نویسنده‌ی دیگر از ایران، و نویسنده‌هایی از مصر و پاکستان اشاره شده است. 

 

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط