loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب آن صخره مرجانی منتشر شد

تحقیقی فاخر درباره سیاست های تند و تیز پهلوی علیه حجاب

انتشارات مرتبط : موسسه انتشاراتی روزنامه ایران

نویسندگان مرتبط : محمدرضا امینی

عموم کسانی که با تاریخ قبل انقلاب آشنا هستند فکر می‌کنند تنها حرکت دوره پهلوی علیه حجاب زنان، دستور رضاشاه برای کشف حجاب بود؛ در حالی‌که در این دوره سیاست‌های فرهنگی تند علیه حجاب اتخاذ شد که بخش مهمی از آن در رسانه‌ها منعکس شد.

پنجشنبه 3 اسفند 1402

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، کتاب «آن صخره مرجانی: تحولات اجتماعی پوشش زنان ایران در پیش و پس از انقلاب اسلامی» اثر محمدرضا امینی است که به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) توسط موسسه انتشاراتی روزنامه ایران منتشر شده است.

عموم کسانی که با تاریخ قبل انقلاب آشنا هستند فکر می‌کنند تنها حرکت دوره پهلوی علیه حجاب زنان، دستور رضاشاه برای کشف حجاب بود. در حالی‌که در دوره محمدرضا شاه نیز سیاست‌های فرهنگی تند و تیزی علیه مسئله حجاب به کار گرفته شد که بخش مهمی از آن در رسانه‌های دوره پهلوی منعکس شد.

کتاب «آن صخره مرجانی» یک تحقیق فاخر و جذاب در این‌باره است که توانسته با رصد دقیق روزنامه‌ها و مجلات دوره پهلوی دوم، سیاست‌های ضد دینی و به خصوص «حجاب ستیزی» رژیم پهلوی را به خوبی به تصویر بکشد و از این جهت، تنها کتابی است که تا امروز در این‌باره منتشر شده است.

در این کتاب علاوه بر گردآوری متن بسیاری از روزنامه‌ها و جراید دوره پهلوی علیه حجاب، تصاویر و کاریکاتورهای موهن آن دوره علیه زنان مسلمان و با حجاب نیز منتشر شده تا حافظه تاریخی ملت ایران فراموش نکند که تا همین نیم قرن قبل، چه تفکری در ایران حاکم بود که برای سوق دادن جامعه به سمت «جهنم اجباری» تمام تلاشش را انجام داد و اتفاقا بسیاری از چالش‌های امروز بر سر مساله حجاب نیز ریشه در همان اتفاقات تاریخی دارد.

برای مشاهده و تهیه کتاب آن صخره مرجانی: تحولات اجتماعی پوشش زنان ایران در پیش و پس از انقلاب اسلامی از سایت پاتوق کتاب فردا به لینک اینجا کلیک کنید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط