loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«همیشه پشتیبان» خاطرات شفاهی حاج حسین سراجان از مبارزات انقلاب

انتشارات مرتبط : راه یار

کتاب «همیشه پشتیبان»؛ خاطرات شفاهی حاج حسین سراجان؛ از مبارزان مردمی انقلاب اسلامی در خوزستان به نویسندگی علی هاجری و توسط انتشارات «راه یار» منتشر شد.

پنجشنبه 17 اسفند 1402

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ کتاب «همیشه پشتیبان» خاطرات شفاهی حاج حسین سراجان؛ از مبارزان مردمی انقلاب اسلامی در خوزستان به نویسندگی علی هاجری و توسط انتشارات «راه یار» منتشر شد.

از مبارزان مردمی انقلاب اسلامی در خوزستان

حاج حسین سراجان، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی جزو مبارزان با رژیم شاهنشاهی بود و در همان دوران، اولین جلسات زیارت عاشورا و دعای ندبه را در اهواز بر پا کرد و هیئت قائمیه را تشکیل و سامان داد. او در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس نیز با کمک خیرین کمک‌های مردمی را به جبهه می‌برد و بعد از پایان جنگ هر هفته، روزهای جمعه به دیدار مرزهای استان ایلام و خوزستان می‌رفت و با سربازان مرزی دیدار می‌کرد. کمتر کسی از اهل مساجد و هیات‌های اهوازی هست که او را نشناسد.

در بخشی از کتاب همیشه پشتیبان اینطور می‌خوانیم:

«انقلاب که پیروز شد، دنبال چند تا آدم مطمئن بودند تا هرکدام را جایی بگذارند؛ یکی توی ارتش، یکی توی استانداری، یکی توی فرمانداری و جاهای دیگر. من را فرستادند طبقۀ بالای ساواک که قسمت دفتری‌اش بود. جای خیلی مجهزی بود که چند تا تلفن داشت. جوانی هم گذاشتند کمکم. بچه‌های انقلابی بایستی همه حوادث و جریانات گروه‌های مختلف را به من اطلاع می‌دادند تا از اینجا سریع به مسئولان گزارش بدهم که توی این شلوغ‌بازار به جایی آسیب نزنند.

یک بار که نشسته بودم پشت تلفن، یک نفر زنگ زد و گفت: «اونجا کمیته ساواکه؟ آماده باشین که همین الان با رگبار می‌آیم.» جوانی که کمکم بود ترسید؛ اما من جواب دادم: «اگه مَردید بیایید.» جا خورد و تلفن را قطع کرد. هرچه هم منتظر نشستیم کسی نیامد.»

پیشنهاد کتاب همیشه پشتیبان

بنابرین گزارش، «همیشه پشتیبان»؛ خاطرات شفاهی حاج حسین سراجان که تحقیق آن برعهده حمیدرضا بهوندی، مهرزاد قوی‌فکر بوده و تدوین آن توسط علی هاجری صورت گرفته است، در 176صفحه، از سوی انتشارات «راه یار» منتشر شده. علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب‌ همیشه پشتیبان، می توانند به سایت پاتوق کتاب فردا مراجعه کنند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط