loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

امید مهدی‌نژاد جایزه برترین شعر طنز را از آن خود کرد

نویسندگان مرتبط : امید مهدی نژاد

دوشنبه 27 شهریور 1391

اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری طنز مکتوب در حالی بدون سخنرانی‌های کسل‌کننده به پایان رسید که امید مهدی‌نژاد توانست جایزه برترین شعر طنز را از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی فارس، مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری طنز مکتوب شب گذشته در حوزه هنری در حالی به کار خود پایان داد که هیچ کس در این همایش سخنرانی نکرد.

بنابر این گزارش این اختتامیه که در بزرگان عرصه طنز و فرهنگ و هنر و همچنین محسن مومنی رئیس حوزه هنری حضور داشت تنها برنامه‌های نمایشی و شعرخوانی و نثرخوانی برخی برگزیدگان برگزار شد.

مهمترین میان برنامه‌های برگزار شده در این اختتامیه اجرای نمایشی با عنوان «سینمایش» به عنوان نقیضه تم خیانت در سینمای ایران کاری از رضا بهبودی، «استندآپ کمدی» کاری از رحیم بهبودی فر و برگزاری نمایش خیابانی در حیاط حوزه هنری بود.

اما اهدای جوایز در اختتامیه هفتمین دوره جشنواره سراسری طنز مکتوب در سه بخش تقدیری‌ها، سومی‌ها، دومی‌ها و اولی‌ها بود.

 

* فیض: امیدوارم به طنزی که نزدیک به اعتقاد ما و موجب ایجاد اعتدال می‌شود، برسیم

 

بنابر این گزارش در بخش تقدیری‌ها، امین تویسرکانی به خاطر نمایشنامه «ضمانتنامه»، محمدجواد صرامی به خاطر نمایشنامه «کشکاب» و مجید رحمانی‌صانع به خاطر نمایشنامه «غول چینی» در بخش نمایشنامه تقدیر شدند.

همچنین از احسان غدیری به خاطر داستان کوتاه «بیست و چهار منهای چهار» و سیدامیر سادات موسوی به خاطر شعر «عید دیدنی فراجناحی»، عباس احمدی به خاطر شعر «کار هست» و مجید رحمانی‌صانع به خاطر شعر «کاروان چینی» تقدیر شدند.

بنابر این گزارش در بخش «نفرات سوم» در بخش مقاله فاطمه تسلیم جهرمی با مقاله «رابطه امثال الحکم با گونه طنز کاریکلماتور»، در بخش نمایشنامه مهرداد صدقی با نمایشنامه «کمی دورتر» و در بخش داستان کوتاه معصومه عیوضی با داستان «عروسی» و محمد بکران با داستان «زنی در آستانه فروپاشی» نفر سوم شدند.

همچنین در بخش کوتاه‌نوشت، مهدی فرج‌الهی، در بخش نثر امین تویسرکانی با «خونه نقلی ما»، در بخش شعر احمدرضا قدیریان با شعر «از کجا آوردی» مقام سوم را کسب کردند.

ناصر فیض دبیر هنری هفتمین جشنواره طنز مکتوب که چند جایزه از جوایز نفرات سوم را داد در سخنان کوتاهی در حاشیه این بخش گفت: امیدوارم به طنزی که به اعتقاد ما نزدیک است و موجب ایجاد اعتدال و عدالت می‌شود برسیم و امیدوارم دفتر طنز حوزه هنری بتواند نقشی در این عرصه داشته باشد.

 

* اکبر اکسیر: باید طنز را جدی‌تر گرفت چراکه طنز امروز همان دفاع مقدس است

 

بنابر این گزارش در بخش «نفرات دوم» نیز در بخش مقاله ابوالفضل حری با مقاله «بررسی جناس و ایهام»، در بخش نمایشنامه علی حسنلو با نمایشنامه «منتظر در انتظار گردو»، در بخش نثر فرزین پورمحبی با اثری با عنوان «دستورالعمل اجرایی طرح عکسبرداری از رانندگان بدحجاب» مقام دوم را کسب کردند.

همچنین در بخش داستان کوتاه علیرضا لبش با «داستان آقای آدمیت»، در بخش کوتاه‌نوشت ابوالقاسم صلح‌جو و در بخش شعر مهران حسینی با شعر «در نکوهش بدی» مقام دوم را کسب کردند.

اکبر اکسیر از کاریکلماتور نویسان برجسته کشور که بخشی از جوایز بخش «نفرات دوم» را اهدا می‌کرد در سخنانی در حاشیه این بخش از حوزه هنری و محسن مومنی خواست دفتر طنز این حوزه را جدی تر بگیرند و از آن حمایت کنند.

وی افزود: طنز امروز همان دفاع مقدس است و تلاش برای عزت این کشور است و اگر ایران در آینده طنزپردازان خوب داشته باشد ویترین کشور زیبا در برابر جهانیان زیبا خواهد بود.

 

* شعر احسان‌پور در مدح پیامبر اعظم(ص) و در جواب به توهین‌کنندگان

 

بنابر این گزارش در بخش «نفرات اول» در بخش مقاله محمد حکیم‌آذر با مقاله «استور و ساختار اخلاق و اشراف»، در بخش نثر فرهاد ناجی با اثر «کی بود کی بود من نبودم» مقام اول را به دست آوردند و در بخش داستان کوتاه رضا احسان‌پور با داستان «زیاد و زیادتر» در «موضوع ویژه حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی» جایزه اثر برتر را دریافت کرد.

در این بخش رضا احسان‌پور که جایزه برتر داستان کوتاه هفتمین جشنواره طنز مکتوب را به خود اختصاص داده بود در مدح پیامبر اعظم(ص) و در جواب به توهین‌کنندگان شعر خواند.

بنابر این گزارش، در بخش شعر نیز امید مهدی‌نژاد با شعر «جنبه طنزتان پایین است» جایزه برترین شعر هفتمین جشنواره طنز مکتوب را از آن خود کرد.

امید مهدی‌نژاد که بخشی از شعر خود را پس از دریافت جایزه خواند، در حاشیه این بخش با اشاره به برخی مطالب منتشر شده پس از اعلام کاندیداهای جشنواره طنز مکتوب در سخنانی که با طنز و جدیت همراه بود گفت: پارتی بازی نشده و البته پیش از این و در دو دوره جشنواره من سوم و دوم شده بودم و حال با اول شدنم حتما باید از عرصه طنز و جشنواره خداحافظی کنم و جای خود را به جوانترها از جمله سعید طلایی بدهم؛ من جنبه معنوی جایزه خودم را تقدیم به سعید طلایی می‌کنم که البته مادی‌اش را به حسابم می‌ریزند!

بنابر این گزارش، در بخش‌های داستان کوتاه، کوتاه‌نوشت و نمایشنامه هفتمین جشنواره سراسری طنز مکتوب جایزه مقام اول اهدا نشد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط