loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اجرای «طرح کتاب من» در 2000 کتابخانه کشور

سه‌شنبه 28 شهریور 1391

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم شمشیری در جمع مدیران کتابخانه‌های استان گلستان اظهار داشت: در طرح کتاب من، ظرفیتی برای مراجعه‎کنندگان و اعضای کتابخانه‎ها به وجود آمده است تا علاقمندان از طریق این سیستم، کتاب موردنظرشان را به نهاد سفارش دهند و پس از این مرحله، کتاب‎های مورد درخواست به کتابخانه‎ها ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه سه سال از اجرای «طرح کتاب من» در کشور می‎گذرد، تصریح کرد: این پروژه تا حدی توانسته نیاز مخاطبان و اعضای کتابخانه‎های عمومی را پاسخگو باشد؛ به طوری که تعداد درخواست‎های ثبت شده در این سامانه از مرز 2 میلیون نفر گذشته است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‎های عمومی یادآور شد: نهاد کتابخانه‎های عمومی نزدیک به هشت سال است که فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کرده و به صورت یک نهاد عمومی غیردولتی در سراسر کشور تشکیلات خود را شکل داده است.

شمشیری با بیان اینکه در گذشته فعالیت کتابخانه‎های عمومی زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیریت می‎شد، خاطرنشان کرد: از سال 1382 قانون نهاد به تصویب مجلس رسید و در سال 1383 فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کرده است.

وی گفت: در حال حاضر بالغ بر 2 هزار و 800 کتابخانه عمومی در کشور فعالیت می‎کنند که از این تعداد یک‌هزار و 930 کتابخانه کاملاً توسط نهاد مدیریت می‎شوند و نزدیک به 800 کتابخانه نیز به صورت مشارکتی اداره می‎گردد.

مدیرکل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‎های عمومی اضافه کرد: حدود 50 کتابخانه به صورت مستقل در کشور وجود دارند که صرفا از نهاد مجوز فعالیت دریافت می‎کنند.

شمشیری با بیان اینکه کتابخانه‎های عمومی موظف هستند ذیل مجموعه نهاد کتابخانه‎ها مدیریت شوند، خاطرنشان کرد: به غیر از کتابخانه ملی، کتابخانه مجلس، کتابخانه آستان قدس رضوی، کتابخانه آیت‎الله مرعشی، کتابخانه حضرت معصومه (س)، کتابخانه حضرت شاه‎عبدالعظیم (ع) و کتابخانه شاهچراغ (ع) که قانون، آنها را استثناء قرار داده است مابقی کتابخانه‎ها با مدیریت نهاد اداره می‎شوند.

وی یادآور شد: بر اساس برآوردی که در کشور صورت گرفته است نزدیک به 500 کتابخانه دیگر نیز به زودی زیر نظر این نهاد مدیریت خواهند شد.

 

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط