loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معلمان، فرهنگ ساز افزایش مطالعه در کشور هستند

نویسندگان مرتبط : محمود حکیمی

سه‌شنبه 9 آبان 1391

معلمان در دوران آموزش با تدارک برنامه های مختلف علمی - تفریحی برای دانش آموزان عامل سوق و گرایش آنها به سمت کتاب و مطالعه می شوند.

محمود حکیمی، نویسنده فیلمهای دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ گفت: حدود سی سال در آموزش و پرورش بودم و به این موضوع اطمینان خاطر دارم که معلم در زمینه فرهنگ سازی مطالعه نقش بسیاری دارد.
وی توضیح داد: اگر در دوران آموزش معلمان برنامه های علمی - تفریحی مانند مسابقات مختلف را برای دانش آموزان تدارک ببینند آنها برای اینکه به جواب برسند و در مسابقه موفق شوند به صورت خودکار سراغ مطالعه در رابطه با موضوع مورد نظر می روند و این باعث می شود که از همان دوران ابتدایی با فرهنگ مطالعه آشنا شوند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از عواملی که می‌تواند در افزایش میزان مطالعه تاثیرگذار باشد نوع کتابهایی است که نویسندگان مختلف می‌نویسند نثر کتابها باید به قدری سلیس و روان باشد که خواننده در هر مقطعی بتواند آن را درک کند و از خواندن آن لذت ببرند که این زمینه ساز اشتیاق خواننده به مطالعات بعدی خواهد شد.
وی در رابطه با عصر اینترنتی، گفت: اینترنت باعث شده که میزان مطالعه با کتاب پائین بیاید ولی نقش موثری در افزایش سطح مطالعه داشته به طوری که افراد با دیدن مطلبی در اینترنت ناخودآگاه پیگیر آن می شوند و به سراغ مطالعه در رابطه با آن موضوع می روند.
حکیمی در زمینه تفاوت مطالعه در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه؛ گفت: در گذشته در ایران زمین میزان مطالعه بالاتر بود ولی الان در کشورهای توسعه یافته بیشتر است و این به خاطر فرهنگ جا افتاده در آن کشور است.
این نویسنده اظهار داشت: مراکز تربیت معلم باید دانشجویان را طوری آموزش دهند که در زمان انجام وظیفه دانش آموز خود را به گونه ای پرورش دهند که روحیه مطالعه در او افزایش یابد و به گرایشهای سنی دانش آموزان در مقاطع مختلف توجه داشته باشند

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط