loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مخالفان فلسفه اسلامی سعی در ایجاد «طالبان شیعی» دارند

چهارشنبه 10 آبان 1391

حجت‌الاسلام قاسم کاکایی مترجم کتاب محمد(ص) گفت: جریانی که با چاپ مجله، مخالفت خود با فلسفه را بروز می‌دهد و منتقد فیلسوفانی مانند علامه طباطبایی و حضرات آیات جوادی و حسن‌زاده آملی است، طالبان شیعی را ایجاد می‌کند.

به گزارش فارس، نشست نقد کتاب‌های «محمد(ص) بر پایه کهن‌ترین منابع» نوشته مارتین لینگز با ترجمه سعید تهرانی‌نسب و کتاب «اقتدا به محمد(ص)» نوشته کارل ارنست با ترجمه حجت‌الاسلام قاسم کاکائی عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز، عصر امروز با حضور مترجمان، حسن بلخاری عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و عبدالله نصری عضو هیئت علمی دانشگاه علامه برگزار شد.

حجت‌الاسلام قاسم کاکائی مترجم کتاب محمد(ص)، اظهار داشت: این کتاب نشان می‌دهد که اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی در غرب وجود دارد و توهم نیست. اسلام‌ستیزی در میان سیاست‌مداران از جمله صهیونیست‌ها وجود دارد.

وی افزود: اما نکته این است که باید عاقلانه عمل کنیم، این‌گونه نباشد زمانی که به حضرت رسول اهانت شد در اقدامی واکنشی سروصدا کنیم و تا اهانتی دیگر اقدامات تعطیل شود.

مدرس کالج اسلامی جاکارتا گفت: نباید در سناریوی دشمن بازی کرد، ما باید اهل گفت‌وگو و تعامل باشیم. اینگونه نیست که تمام انسان‌ها در غرب جاسوس هستند و تمایلی به گفت‌وگو با مسلمانان ندارند. اما باید رفتار ما به عنوان مسلمان، عقلانی و استدلالی باشد.

وی با اشاره به علامه طباطبایی و استاد شهید مطهری که در پاسخ به جواب تقی ارانی یکی از رهبران حزب کمونیست ایران کتاب نوشتند، افزود: ما باید اهل گفت‌وگو بوده و با اقدامات مستدل علمی و مبتنی بر تجربه و واقعیت‌های تاریخی با غربیان به گفت‌وگو بنشینیم.

کاکائی ادامه داد: مارتین لینگز از بزرگان جریان سنت‌گرایی جهان است و نخست با علاقمند شدن به عرفان و تصوف اسلامی به اسلام متمایل شد و در نهایت اسلام را پذیرفت.

وی گفت: نگارش کتاب «اقتدا به محمد(ص)» چند سال قبل از حمله 11 سپتامبر آغاز و بعد از حمله 11 سپتامبر پایان یافت. اما ناشری که برای انتشار کتاب با او قرارداد بست، علت اینکه کتاب را در حمایت کتاب‌های تروریست‌ها می‌دانست از چاپ آن امتناع کرد.

مترجم کتاب «اقتدا به محمد(ص)» ادامه داد: کارل ارنست می‌گوید من مسلمان نیستم اما در غرب هیچ دینی مانند اسلام چهره منفی ندارد و اسلام‌هراسی ژورنالیستی حاکم است.

کاکائی ادامه داد: کارل ارنست مهمترین منابع اسلام را قرآن و پیامبر می‌داند و قصد آن از نوشتن این کتاب، برطرف کردن جهالت از قرآن و پیامبر در کشورهای غربی است و هدف دیگر وی از نوشتن این کتاب کلیشه‌زدایی از اسلام است.

برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال‌های 82 و 88 تأکید کرد: متأسفانه ایرانی‌ها به عنوان مسلمان در اروپا حضور ندارند و بیشتر نقش مخالف جمهوری اسلامی را بازی می‌کنند.

استاد دانشگاه شیراز گفت: راه زدودن جهل غربیان نسبت به اسلام، توجه به عقلانیت و رحمانیت اسلام است و کارل ارنست، این دو بال معنوی را تصوف و تشیع می‌داند.

حجت‌الاسلام کاکائی در پایان با تأکید بر عقلانیت مذهب تشیع خاطرنشان کرد: جریانی که با چاپ مجله، مخالفت خود با فلسفه را بروز می‌دهد و منتقد فیلسوفانی مانند علامه طباطبایی و حضرات آیات جوادی و حسن‌زاده آملی است، طالبان شیعی را ایجاد می‌کند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط