loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه هفت جلدی «رستاخیز کربلا» ویژه اعضای خانواده

سه‌شنبه 30 آبان 1391

مجموعه هفت جلدی «رستاخیز کربلا» ویژه اعضای خانواده، با زبانی ساده نگاشته شده و در قالبی هنری توسط مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث منتشر شده است.

به گزارش فارس، مصطفی پورنجاتی مدیر تدوین متون ترویجی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث از تولید مجموعه کتاب «رستاخیز کربلا» ویژه خانواده با موضوع امام حسین علیه السلام و عاشورا، و انتشار آن در دهه اول محرم (1433) خبر داد.

وی ضمن اشاره به ویژگی‌های این مجموعه که در قالب یک بسته فرهنگی منتشر شده است، گفت: بسته فرهنگی «رستاخیز کربلا» شامل هفت کتاب برای اعضای یک خانواده، از کودک تا بزرگسال است که با زبانی ساده و قالبی هنری طراحی و تولید شده است.

 

مدیر تولید مجموعه «رستاخیز کربلا» درباره منابع مورد استفاده در نگارش این هفت کتاب گفت: پیش از این مؤسسه دارالحدیث «دانشنامه 14 جلدی امام حسین علیه السلام» را ویژه مخاطبان خاص و پژوهشگران تاریخ اسلام منتشر کرده است. ما با اتکا به اعتبار و استحکام روایات این دانشنامه، موضوع زندگی و سیره حضرت اباعبدالله علیه السلام و نهضت عاشورا را با زبانی همه‌فهم ویژه مخاطبان عمومی تألیف کردیم.

پورنجاتی ضمن بیان موضوعات هفت‌گانه مجموعه «رستاخیز کربلا» گفت: کتاب «سلام او»، ترجمه‌ای تازه و شیوا از زیارت ناحیه مقدسه، کتاب «تا عاشورا» با موضوع سیر حوادث از ورود امام حسین(ع) به کربلا تا شب عاشورا، کتاب «روز عاشورا» شامل سیر مقتل و حوادث سحرگاه تا ظهر عاشورا، کتاب «عصر عاشورا» شامل اتفاقات مربوط به پس از شهادت امام حسین(ع) و یارانشان است.

 

 

وی از «عطر گل سرخ» به عنوان کتاب تصویری ویژه کودکان نام برد و افزود: کتاب «پای سخن محبوب دل‌ها» چهل حدیث از امام حسین(ع) و کتاب «ریحانه‌های دشت خون» داستانک‌هایی از حضور زنان در نهضت عاشوراست.

پورنجاتی ادامه داد: در تألیف آثار، تلاش شده تا از نویسندگان با تجربه و خوب کشور دعوت به همکاری شود که از آن جمله می‌توان به ترجمه زیارت ناحیه مقدسه به قلم حجت‌الاسلام محمدرضا زائری و نگارش کتاب کودک به قلم حجت‌الاسلام سیدمحمد مهاجرانی اشاره کرد.

 

 

بر اساس این گزارش، به منظور سهولت استفاده از مجموعه «رستاخیز کربلا» برای ذاکران و مداحان و نیز مبلغان و سخنرانان، کتاب‌ها در قطع جیبی چاپ شده است.

سازمان انتشارات دارالحدیث که تهیه و تولید مجموعه «رستاخیز کربلا» را بر عهده دارد، اظهار امیدواری کرده است این مجموعه، سنت مقتل‌خوانی از روی کتاب و بر اساس متن‌های معتبرتر ـ که مورد تأکید رهبر انقلاب است ـ بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

 

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط