loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانشنامه ادبیات انقلاب اسلامی تالیف شد

نویسندگان مرتبط : غلامرضا کافی

دوشنبه 6 آذر 1391

غلامرضا کافی نویسنده و پژوهشگر از اتمام نگارش «دانشنامه ادبیات انقلاب اسلامی» در 2000 صفحه خبر داد که تا نمایشگاه کتاب تهران منتشر خواهد شد.

غلامرضا کافی در گفت‌وگو با فارس درباره اثر در دست نگارش خود توضیحاتی داد و اظهار داشت: به تازگی نگارش «دانشنامه ادبیات انقلاب اسلامی» را به اتمام رسانده‌ام.

وی در ادامه درباره این دانشنامه تصریح کرد: این دانشنامه در مرحله حرف‌چینی به سر می‌برد و به سفارش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای دانشجویان کارشناسی ارشد رشته ادبیات پایداری نوشته شده است.

کافی در ادامه ضمن اشاره به اینکه این رشته به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده، بیان کرد: این اثر تالیفی _ تدوینی است، چرا که در برخی حوزه‌ها کاری انجام نشده بود از این رو به فکر انجام تالیفی جامع در راستای ادبیات انقلاب افتادم و عنوان آن را دانشنامه نهادم.

این پژوهشگر ضمن اشاره به اینکه تاکنون چنین اثری تالیف و منتشر نشده بود، ابراز داشت: کتاب‌ها در این راستا پراکنده هستند، مثلا در راستای خاطره کتابی جداگانه مثل اثر احمد دهقان منتشر شد بود، در حوزه شعر انقلاب چند کتاب و در بخش داستان هم به همین گونه بود.

این محقق ضمن اشاره به تالیف این اثر برجسته ابراز داشت: تقریبا 4 سال طول کشید تا این دانشنامه گردآمد و برای تالیف آن به تمام حوزه‌ها وارد شدم، این اثر 10 دفتر است که با مقدمه و درآمد و وضعیت ادبیات پیش از انقلاب اسلامی آغاز می‌شود و سپس به کلیاتی درباره ادبیات انقلاب به همراه تعاریف و توضیحات می‌پردازد و بعد از آن به جایگاه شعر در ادبیات انقلاب و نقد پرداخته شده است.

به گفته وی، «دانشنامه ادبیات انقلاب اسلامی» در 2000 صفحه تالیف شده و احتمالا می‌تواند در سه مجلد 700 صفحه‌ای و یا در دو مجلد 1000 صفحه‌ای منتشر شود.

وی در پایان سخنان خود از حضور این دانشنامه در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

از دکتر غلامرضا کافی تاکنون 15 جلد کتاب به چاپ رسیده است. وی در عرصه شعر و نقد صاحب‌نظر است و از کتاب‌های شعرش می‌توان به «بهار در برهوت»، «سمفونی‌های خاردار»، «ترانک‌ها»، «همین زنجره تا صبح» و ... اشاره کرد و از آثار نقد و پژوهشی وی می‌توان به «شرح منظومه‌ی ظهر (نقد و تحلیل شعرهای عاشورایی از آغاز تا امروز)»، «دستی بر آتش (شناخت‌نامه‌ شعر جنگ)» و «شناخت ادبیات انقلاب اسلامی» اشاره کرد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط