loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تزریق کاغذ 62 هزار تومانی قیمت‌ها را در بازار کاغذ شکست

چهارشنبه 8 آذر 1391

صدای شکستن قیمت کاغذ این کالای استراتژیک سرانجام به گوش رسید.

به گزارش فارس، پس از مدتها که بازار کاغذ شاهد سیر نزولی قیمت بود به یک‌باره قیمت‌ها شکست و تا مرز 74 هزار تومان پایین آمد.

البته چند روز پیش داریوش رضوانی مسئول کارگروه حل مشکل کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر از عرضه کاغذ 62 هزار تومانی توسط اتحادیه ناشران داده و عنوان کرده بود: اتحادیه ناشران و کتابفروشان اعلام کرده کاغذ با قیمت 62 هزار تومان برای تمام ناشران به اندازه نیاز بزودی عرضه می‌کند.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر این مهم که ما کشوری هستیم که منابع مورد نیاز برای تولید کاغذ داریم، خاطرنشان کرد: راهکار اساسی در مسئله کاغذ همان است که مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب امسال اعلام کردند، ایشان طی بازدید خود فرمودند کاغذ کالای اساسی و استراتژیک است و باید در آن به مرز خودکفایی برسیم؛ کارخانه‌هایی را داریم که به روز نشده‌اند، کارخانه کاغذسازی مازندران اعلام کرد به جای واردات کاغذ 20 میلیارد تومان در اختیار ما قرار دهید تا سالی 85 هزار تن کاغذ تحویل دهیم.

به گفته مسئول کارگروه حل مشکل کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مصرف کاغذ تحریر  در کشور 180 هزار تن است، که اگر کارخانه‌ها به روز شوند این اتفاق می‌افتد چون باگاس و نیشکر را در جنوب کشورمان داریم و می‌توانیم در جهت درست از آنها بهره‌ بریم.

رضوانی درباره توزیع کاغذ ابراز داشت: اتحادیه ناشرین به عنوان موسسه غیر دولتی با هماهنگی‌های خود که هیچ ارتباطی به ارشاد ندارد کاغذ را وارد و به واردکنندگان و توزیع‌کنندگان کمک می‌کند؛ آنها اعلام کرده‌اند کاغذ 70 گرمی 100 در 70 را 62 هزار تومان از 15 روز آینده توزیع می‌کنیم. چه ناشران عضو و چه غیر عضو می‌توانند از این کاغذ استفاده کنند.

 

 

جدول شکسته شدن قیمت کاغذ

 

 

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط