loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صادق کرمیار رمان «امام رضا» را می‌نویسد

یکشنبه 12 آذر 1391

صادق کرمیار از آغاز نگارش رمان «امام رضا» پس از پایان بازنویسی کتاب «وداع با دوکوهه» خبر داد.

به گزارش فارس، نویسنده کتاب «نامیرا» در تلاش است که بعد از اتمام بازنویسی کتاب «وداع با دوکوهه»، رمانی را درباره «امام رضا» به نگارش درآورد که به نوعی این رمان، داستان روز بوده که قهرمان اصلی آن، امام رضا علیه السلام است.

 

کرمیار کتاب «امام رضا» را برای گروه سنی بزرگسالان به نگارش در خواهد آورد امام هنوز ناشر و عنوان اصلی رمانش را انتخاب نکرده است.

 

وی در حال حاضر علاوه بر فیلمسازی نگارش نهایی رمان «وداع با دوکوهه» در دست دارد بعد از بازنویسی نهایی آن را تا پایان سال جاری از سوی «بنیاد ادبیات داستانی» و انتشارات «نیستان» منتشر و روانه بازار کتاب می‌کند.

 

صادق کرمیار نویسنده و کارگردان پیشکسوت کشورمان در سال 1338 در تهران دیده به جهان گشود؛ او در سال‌های 65 تا 67 مسئول ویژه‌نامه «اطلاعات جبهه» در مناطق جنگی بود و از سال 72 به مدت 3 سال مسئولیت صفحه ادبی «جوانه‌های اندیشه» روزنامه اطلاعات و سپس معاونت سردبیری نشریه سینمایی «مردم و سینما» وابسته به بنیاد سینمایی «فارابی» را برگزید.

در گذشته کرمیار، نویسنده و سردبیری برنامه ادبی شبانه رادیو سراسری تحت عنوان «در انتهای شب» را بر عهده داشته و تاکنون آثار بسیاری نظیر «نامیرا»، «فریاد در خاکستر»، «انتقام در اردوگاه»، «دشت‌های سوزان» و «غنیمت» را به چاپ رسانده است.

از فعالیت‌های سینمایی این نویسنده و کارگردان ایرانی می‌توان به نگارش فیلمنامه‌های «اشک کوسه»، «سجده بر آب» و «جان‌سخت» و فعالیت‌های تلویزیونی به فیلمنامه سریال داستانی «دریا در غربت» پخش از شبکه اول سیما، فیلمنامه سریال داستانی «گارد ساحلی» پخش از مرکز خلیج فارس و فیلمنامه سریال داستانی «ویروس 2000» پخش از شبکه دوم سیما در زمینه طنز اجتماعی، اشاره کرد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط