loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از طلحه و اشعث بن قیس تا مخلمباف، سروش و خوئینی‌ها!

شنبه 2 دی 1391

مؤسسه فرهنگی نرم افزاری آرمان همزمان با نزدیک شدن سالروز حماسه 9 دی اقدام به تولید و توزیع آخرین محصول خو دباموضوع جریان شناسی خواص مردود نموده است.

به گزارش رجانیوز، تاریخ همواره آبستن حوادث و فتنه هایی شگرف بوده است. فتنه هایی که در بستر آنها عیار مردان و نامردان به خوبی شناخته شده است. از طلحة الخیر و زبیرِ سیف الاسلام گرفته که روزی پایه های انقلاب اسلامی رسول الله(ص) روی دوش آنها بود، دوش به دوش علی در کوچه های مدینه راه می رفتند و همرا ه او در میدان های نبرد شمشیر می‌زدند. تا مهندس موسوی و حجت الاسلام کروبی که روزی پایه های انقلاب اسلامی امت رسول الله(ص) روی دوش آنها بود و با سید علی عکس یادگاری داشتند.

 

 

خواص مردود همواره در طول تاریخ زیسته اند، از آن ارتزاق کرده اند، در دامن آن خفته‌اند؛ چونان که گویی هیچ وقت نبوده‌اند و تنها نام بَدی از آنان بر زبان‌ها جاری می شود آن هم به خاطر عبرت آیندگان. تاریخ لبریز است از زندگی کسانی که در بزنگاه‌های حساس و حیاتی، جبهه حق را رها کرده‌اند و سر از اردوگاه‌های دشمن در آورده‌اند. «دو روی سکه»‌ی این افراد همواره اسباب خنده‌ی پیشینیان است و مایه‌ی عبرت آیندگان. این عروس هزار داماد دهر با هیچ کس از فرزندان خود پیمان اخوت نبسته است و چه بسا که در فتنه‌های آینده، ما هم جزو کسانی باشیم که موجبات استهزاء آیندگان را فراهم می‌آورند.

 

چه باید کرد؟ 

 

تاریخ، دو راه پیش روی ما قرار می‌دهد: اول آنکه از داستان های واقعی آن عبرت گیریم؛ و این به انجام نمی‌رسد مگر با مطالعه آنچه در اختیار ما قرار می‌دهد. و دیگر آنکه از تکرار اشتباهات گذشتگان بپرهیزیم و این نیز تنها از راه تهذیب خویشتن و مهار نفس اماره به دست می‌آید. دو امر مهمیکه خواص مردود در فتنه‌های گذشته از انجام آن باز ماندند و در نتیجه هر آنچه را رشته بودند مانند پیرزنی، پنبه کردند.

 

نرم افزار «دو روی سکه»، با بررسی و جریان شناسی خواص مردود در صدر اسلام و زمان حال کوشیده است تا اطلاعات کاملی از کسانی در اختیار قرار دهد که روزی مایه‌ی مباهات اسلام بودند، اما زمانی دیگر همچون دُمَل‌های چرکین بر چهره اسلام نشستند.

 

این محصول که توسط مؤسسه فرهنگی نرم افزاری آرمان تهیه، تولید و منتشر شده است شامل چهار بخش اصلی شاخص، دو روی سکه، محک و کتاب‌خانه است. دو روی سکه در محیط گرافیکی زیبا و جذاب قادر است ارتباط خوبی با کاربر خود برقرار کند. غنای محتوایی، گوناگونی قالب، کاربری آسان و جلوه های بصری جذاب، ویژگی‌های اصلی و بارز دو روی سکه است. 

 

با هم به مرور بخش‌های مختلف این نرم افزار می‌پردازیم. 

 

شاخص (بازخوانی): اولین صفحه‌ای که پس از اجرای نرم افزار با آن رو به رو خواهید شد صفحه‌ی شاخص است. شاخصکوشیده است با رجوع به قرآن، نهج البلاغه، سخنان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و دیگر شخصیت‌های نامی و خوش سابقه در عرصه‌ی انقلاب، ویژگی‌ها و خصوصیاتی را که سبب دگرگونی احوال خواص می‌شود و آن‌ها را در امتحانات الهی مردود می‌کند، دوباره خوانی نماید. استفاده از تفاسیر معتبر در مباحث قرآنی سبب متقن بودن محتوای این بخش گشته است. در بخش نهج‌البلاغه نیز متن خطبه‌های حضرت علی(ع) درباره فتنه و برحذر داشتن مردم از فتنه گنجانده شده است.

 

 

هدف دو روی سکه از ارائه صفحه شاخص را، باید بازخوانی ویژگی‌های فتنه و بیان ویژگی‌های خواص مردود برشمرد. این کار نه تنها سبب واکسینه شدن جامعه در فتنه‌های احتمالی آینده می‌شود بلکه در صورت نشر و توزیع مناسب باعث عدم وقوع دوباره این اتفاقات می‌شود. علاوه بر این شما می‌توانید در این صفحه از اطلاعاتی که در قالب‌های صوتی و متنی تهیه شده‌اند استفاده کنید. 

 

دو روی سکه (خواص بی بصیرت): این صفحه که نام نرم افزار نیز از آن اقتباس شده است، به بررسی زندگی ‌نامه و سرگذشت خواص تأثیر گذار ولی مردود در صدر اسلام و عصر حاضر پرداخته است. افرادی همچون طلحه، زبیر، اشعث بن قیس و شمر در صدر اسلام و کسانی مانند آیت ا... منتظری، موسوی خوئنی‌ها، علی اکبر سروش، محسن مخملباف، میرحسین موسوی و دیگر چهره‌های سر‌شناس معاصر. محتوای این صفحه در قالب‌های متنی، تصویری و صوتی در اختیار کاربر قرار گرفته است؛ و این خود بر جذابیت این بخش افزوده است. در این صفحه شما همچنین می‌توانید مستند تصویری ریزش ها و رویش ها را در هفت قسمت مشاهده کنید.

 

 

محک (مقالات مرتبط): صفحه سوم نرم افزار به نام محک، مجموعه‌ای از مقالات و جُستارهای مرتبط با موضوع نرم افزار است که در سه دفتر جداگانه ولی با رَویه‌ی متحد، در اختیار شما قرار گرفته است. این بخش از نرم افزارِ دو روی سکه تلاش نموده است با ارائه تفصیلی واژه‌ها و مفاهیم مرتبط، به بصیرت دهی و روشن گری در زمینه‌ی فتنه و ویژگی های آن بپردازد. مقالاتی که در این بخش گنجانده شده است، با توجه به بروز و ظهور فتنه در ایام حکومت حضرت علی (ع) و با نگاه به آن دوران و شبیه یابی حوادث تاریخیِ حکومت آن بزرگوار در زمان حال انتخاب شده است.

 

 

کتاب‌خانه (معرفی کتاب‌های مرتبط): آخرین صفحه از نرم افزار دو روی سکه به معرفی و ارائه شناسنامه‌ای کتب مرتبط با فتنه و به خصوص فتنه 88 پرداخته است. ریزش‌ها و رویش‌ها، شرح ماجرا (شرح فتنه 88 از زبان مقام معظم رهبری)، فتنه از جمل تا جنگ نرم و روز شمار کودتای سبز از جمله کتاب‌هایی هستند که در این بخش معرفی شده‌اند.

 

 

در سومین سالگرد حماسه نهم دی ماه 88، مرور ماجراهای ان روزها و عمق بخشیدن به تحلیل‌هایمان لطفی مضاعف دارد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط