loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بیش از 13 میلیون انگلیسی زیر خط فقر زندگی می‌کنند

یکشنبه 3 دی 1391

بر اساس جدیدترین آمار دولتی، بیش از 13 میلیون نفر در بریتانیا زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

به گزارش فارس به نقل از هافینگتون پست، بر اساس جدیدترین آمار دولتی، بیش از 13 میلیون نفر در بریتانیا زیر خط فقر زندگی می‌کنند و اخبار هشداردهنده در مورد فقر غذایی این است که این مسئله منحصراً مختص افراد بیکار نیست، بلکه بر افراد شاغل هم تأثیر داشته است.

هفته گذشته، ویکی و متیو، یک زوج شاغل، از سوی بانک غذا مورد کمک واقع شدند. هنگامیکه مجبور شدند به خاطر تعدیل نیرو، کار با درآمد بالایشان را از دست داده و کاری با درآمد پایین اختیار کنند، سرمایه شان هم از دست رفت. هرچیزی را که می‌توانستند فروخته‌اند و و یکی قبل از مراجعه به بانک غذا، چهار روز را بدون غذا سپری کرده بود. او به ما گفت که ما استطاعت خرید هدیه کریسمس برای دو فرزندمان را نداریم، به همین خاطر بعضی از اسباب بازی‌های آنها را مخفی کرده‌ایم تا در روز کریسمس آنها چیزی داشته باشند تا به عنوان هدیه باز کنند.

شبکه بانک غذا «تراسل تراست»، که اولین بانک غذا خود را در سال 2000 راه اندازی کرد، شاهد افزایش مداوم مشکل فقر غذایی است. این حقیقت که این شبکه هر هفته سه شعبه جدید راه اندازی می‌کند، دال بر این حقیقت است که تقاضای گسترده‌ای برای دریافت کمک فوری غذایی و تمایل قابل توجه انجمن‌های محلی برای کمک به افراد نیازمند به غذا وجود دارد.

شاید از خودتان بپرسید که بانک غذا «تراسل تراست» چیست. به طور خلاصه می‌توان گفت که پروژه‌ای اجتماع-محور است که حداقل سه روز در هفته غذای افراد نیازمند را تأمین می‌کند. پروژه آزمایشی بانک غذا در سال 2000 راه اندازی شد. از آن زمان بانک‌های غذای «تراسل تراست» با مجوز اجتماعی اداره می‌شوند. امروزه 285 بانک غذای تراسل تراست در بریتانیا وجود دارند که 200 شعبه آن در طول دو سال گذشته راه اندازی شده‌اند. پیش بینی می‌شود که این بانک غذا، خوراک بالغ بر 230 هزار نفر را فقط در طول امسال تأمین کند.

فقر غذایی، مسئله‌ای است که در طیف شرایط مختلف بر افراد تأثیر می‌گذارد؛ فقط به افراد بی‌خانمان محدود نمی‌شود. کمتر از 5 درصد از افراد دریافت کننده کمک از بانک غذا، بی‌خانمان هستند. اکثر افراد دریافت کننده کمک خانواده‌های شاغلی هستند که صرفاً نمی‌توانند دخل و خرج خود را یکی کنند.

این مسئله، موضوعی جدی است که خانواده‌های فقیر، مخصوصاً در زمان کریسمس با آن دست به گریبان هستند، چراکه برای خرید هدایا و برگزاری سایر مراسم، تحت فشار مالی بیشتری قرار می‌گیرند. به علاوه، هزینه‌های متداول نظیر برق و گرما، در فصل زمستان افزایش می‌یابد و این کریسمس به دلایل زیادی از جمله افزایش اخیر قیمت برق، برایشان دلگیر و غم انگیز به نظر می‌رسد. کمپین «کمک غذایی به افراد نیازمند تسکو» که برای مبارزه با فقر غذایی راه اندازی شده است، عنوان می‌کند: «اولین بار است که سوپر مارکت‌های کشور بریتانیا برای کمک به افراد دچار بحران، با بانک‌های غذا همکاری می‌کنند. این وضعیت بدین معناست که آگاهی از فقر غذایی مردم، در حال افزایش است و در سطح ملی هویدا شده است.»

اخیراً تحقیق کمپین تسکو نشان داده است که از هر 10 بریتانیایی، یک نفر در 12 ماه گذشته فقر غذا را تجربه کرده است. در شبکه بانک غذا «تراسل تراست»، متوجه شده‌اند که فقر غذا، موضوعی رو به گسترش در بین مردم عادی بریتانیاست و در صورتی که هیچ اقدامی برای کمک به آنها انجام نشود، می‌تواند منجر به جرم و جنایت، از دست رفتن محل سکونت، از هم پاشیدگی خانواده و بیماری‌های روانی شود. هیچ کس نباید در قرن 21 در بریتانیا گرسنه باشد.

به همین دلیل، بانک غذا «تراسل تراست» با همکاری «تسکو» و «فرشر» درصدد برپایی بزرگترین مجموعه غذا در کشور برای افراد نیازمند و بحران زده هستند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط