loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

1000 دانش‌آموز ایرانی حافظ کل قرآن‌کریم و تشکیل مدرسه مجازی حفظ

سه‌شنبه 5 دی 1391

مدیرکل قرآن و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دور جدید طرح ملی حفظ قرآن‌کریم «نور» گفت: 1000 دانش‌آموز در حال حاضر حافظ کل قرآن‌کریم هستند.

«محمد بنیادی» مدیرکل قرآن و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با فارس، با اشاره به دور جدید طرح ملی حفظ قرآن وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور گفت: «طرح ملی نور» طرح عملیاتی در راستای مطالبات رهبر معظم انقلاب در جهت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن‌کریم بین دانش‌آموزان سراسر کشور اجرا شده است.

ثبت‌نام 3 میلیون و 500 دانش‌آموز در دور اول طرح ملی نور

مدیر کل قرآن و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام سازوکار‌های اجرای طرح ملی حفظ قرآن در وزارت آموزش و پرورش طراحی و ابلاغ شده است، افزود: سایت مخصوص به طرح ملی حفظ قرآن به نشانی www.quran.medu.ir راه‌اندازی شد که در دوره پیش، بیش از 3میلیون و 500 هزار دانش‌آموز از سراسر کشور در این طرح ثبت‌نام کردند و بیش از 2 میلیون آن در آزمون طرح ملی حفظ شرکت‌کردند.

34 میلیارد اعتبار به وزارت آموزش و پرورش تخصیص شد

وی با اشاره به تعداد برگزیدگان دوره پیش طرح ملی حفظ قرآن وزارت آموزش و پرورش گفت:  بیش از 20 درصد از کل ثبت‌نام کنندگان توانستند گواهینامه تخصصی حفظ را از وزارتخانه دریافت کنند و جوایز این افراد، از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی که بالغ بر 34 میلیارد تومان اعتبار تخصیص شده است در استان‌های کشور توزیع و اعطا شد.

راه‌اندازی مدرسه مجازی حفظ قرآن‌کریم

بنیادی با اشاره به راه‌اندازی مدرسه حفظ مجازی گفت: منابع، محتوا و متون طرح ملی حفظ در مدرسه مجازی حفظ قرآن در سایت www.quran.medu.ir برنامه‌ریزی شد و هفت کتاب آموزش حفظ قرآن‌کریم در سایت قرار گرفت و کتابی تحت عنوان چگونگی حفظ کردن قرآن‌کریم تهیه، چاپ و بین مدارس توزیع شد.

بکارگیری 5 هزار نیروی فعال در طرح ملی حفظ

مدیر کل قرآن و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ مانعی در جهت اجرای این طرح ملی وجود ندارد، گفت: تعداد 5 هزار نیروی فعال جهت تسریع و ارتقای طرح ملی حفظ قرآن‌کریم به کارگرفته شد و برنامه‌های ارزشمندی از جمله منابع، اعتبارات، نیروی انسانی، آموزش ضمن خدمت و ارسال شیوه‌نامه‌ها در این راستا صورت گرفته است و هیچ مانعی برای عدم استمرار این طرح وجود ندارد.

بنیادی، با اشاره به نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان در این طرح ملی اظهار داشت: هم‌اکنون سایت ثبت‌نام طرح ملی حفظ قرآن به آدرس فعال است و به‌صورت نوبه‌ای به تعداد افراد شرکت‌کننده افزوده می‌شود.

وی در این باره افزود: کسانی که در دوره پیش طرح شرکت کردند اما به هر دلیل موفق به کسب گواهینامه تخصصی حفظ قرآن‌کریم نشدند و یا در آزمون شرکت نکردند، می‌توانند در این دوره از طرح ثبت‌نام کنند.

کمیته پشتیبانی طرح ملی حفظ راه‌اندازی شد

بنیادی، با اشاره تشکیل کمیته پشتیبانی طرح ملی حفظ قرآن تصریح کرد: کمیته‌ای تحت عنوان کمیته پشتیبانی طرح ملی حفظ قرآن وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد که وظایف این کمیته به جز تامین منابع مالی، تامین تشویق‌ها و تسهیلات برای دانش‌آموزان منتخب است.

1000 دانش‌آموز، حافظ کل قرآن‌کریم هستند

مدیرکل قرآن و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعداد دانش‌آموزان حافظ کل قرآن‌کریم گفت: تعداد هزار دانش‌آموز حافظ کل قرآن‌کریم هستند که تاکنون به 600 دانش‌آموز هدیه و جوایزی اعطا شد.

محدود کردن طرح ملی حفظ بنا بر هر دلیلی جایز نیست

بنیادی، در پاسخ به این سوال که آیا عدم تخصیص بودجه نیم‌درصدی سال 1391 مانعی برای پیشرفت این طرح ملی خواهد شد، گفت: قطعاً اعتبارات و مسائل مالی در روند اجرایی طرح مؤثر است، امّا انگیزه به اجرای صحیح، مافوق این مسائل است و باید این مسئله یعنی احساس وظیفه در تمام جامعه و نهاد‌های قرآنی به صورت فرهنگ نهادینه شود.

وی با بیان اینکه بنا بر هر دلیلی مخالف محدود کردن این طرح ملی  هستم، افزود: بایستی در این طرح ملی و معنوی جریان‌سازی معنوی کرد و تسهیلات را از طرق دیگری همچون خیّران و دیگر دستگاه‌های دارای اعتبار تأمین کرد و مهم‌ترین موضوع این است که طرح ملی حفظ به هر دلیلی محدود نشود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط