loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حضور منسجم ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی

دوشنبه 25 دی 1391

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از عدم پاسخ کشور مصر برای حضور ایران در نمایشگاه قاهره خبرداد و گفت: در نمایشگاه کتاب دهلی هند طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، غرفه‌ای به جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافته تا آثار برجسته ایرانی در آن به مخاطبان ارائه ‌شود.

محمد عظیمی مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در گفت‌وگو با فارس درباره حضور ایران در نمایشگاه کتاب مصر _ قاهره که از 23 ژانویه(3 بهمن) آغاز می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه کمتر از یک هفته تا آغاز نمایشگاه کتاب قاهره زمان باقی است، اما هنوز از سوی مصر‌ و متولیان برگزاری این نمایشگاه پاسخی مبنی بر حضور ایران در نمایشگاه قاهره داده نشده است. البته این مسئله در صورتی است که فرم ثبت‌نام تکمیل و ارسال شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: ما پیگیر بوده و هنوز نتیجه نگرفته‌ایم.

بر اساس گزارش فارس، در این نمایشگاه درباره 21 عنوان رمان مصری که در سال گذشته در مصر منتشر شده، به‌ویژه رمان‌هایی که به بوکر عربی رسیده است و همچنین 21 دیوان شعر در برنامه‌های فرهنگی مختلف بررسی شود و مهمترین همایش در حاشیه این نمایشگاه «همایش مناظره» با حضور تمامی جریان‌های فرهنگی و سیاسی مصر است.

* نمایشگاه کتاب هند و حضور منسجم ایران

عظیمی ضمن اشاره به نمایشگاه دیگر که قرار است در کشور هند برگزار شود، ابراز داشت: در بهمن ماه نمایشگاه کتاب هند _ دهلی را داریم، برای حضور در این نمایشگاه که در تاریخ 14 الی 20 بهمن برگزار می‌شود، ثبت‌نام کرده و فرم‌ها ارسال شده است چرا که حضور ایران در نمایشگاه هند با توجه به نوع روابط، مهم تلقی می‌شود.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: در این نمایشگاه طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، غرفه‌ای به جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافته است تا آثار برجسته ایرانی در آن به مخاطبان ارائه ‌شود.

وی درباره آثار ایرانی حاضر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی توضیح داد: علاقه‌مندان زبان فارسی در کشور هند بسیارند از این رو سعی می‌کنیم آثاری را به همراه ببریم که در حوزه ادبیات، هنر، شعر دین بویژه قرآن باشد، چراکه در این زمینه‌ها مشترکات فرهنگی بسیار زیادی داریم و اصولا مردمان هند و حوزه شبه قاره هند به زبان فارسی و فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی توجه بسیار جدی دارند؛ در حال احصای کتاب‌ها هستیم تا آثاری به زبان‌های فارسی، انگلیسی، هندو و اردو در این نمایشگاه عرضه کنیم.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط