loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شاهرخ اورامی زندگی خود را درمسیر تقریب مذاهب وقف کرد

سه‌شنبه 26 دی 1391

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پیامی به مناسبت درگذشت شاعر اهل بیت(ع) و از فرهیختگان اهل سنت، تاکید کرد: شاهرخ اورامی زندگی خود را درمسیر تقریب مذاهب و نشر محبت به اهل بیت(ع) وقف نمود.

به گزارش فارس، آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پیامی به مناسبت درگذشت شاعر اهل بیت(ع) و از فرهیختگان اهل سنت، تاکید کرد: شاهرخ اورامی زندگی خود را درمسیر تقریب مذاهب و نشر محبت به اهل بیت(ع) وقف نمود.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، متن پیام آیت الله اراکی دبیر کل مجمع در پی ارتحال شاهرخ اورامی شاعر اهل بیت (ع) به شرح زیر است:

 

فاما الذین امنوا و عملوا الصالحات فیوفیهم اجورهم و یزیدهم من فضله

در نهایت تأثر و تألم خبر ارتحال شاعراهل بیت(ع) و منادی تقریب مرحوم حاج شاهرخ اورامی از فرهیختگان اهل سنت استان کردستان که زندگی خود را خالصانه در مسیر تقریب مذاهب و نشر محبت به اهل بیت(ع) وقف نموده بود،مایه اندوه فراوان گردید.

آثار گرانقدرش مجموعه‌های شعری :شعاع مهر حسین(ع)»، «تولای علی(ع) در فرهنگ کردهای اهل سنت» ،«تولای حسین (ع)در ادب اهل تسنن» و «مهر رضوی در آیینه ادبای کرد» نشانگر عشق سرشار وی به اهل بیت(ع) است.

اینجانب این ضایعه ناگوار را صمیمانه به مردم متدین استان کردستان تسلیت گفته و از خداوند متعال مسألت دارم آن فقید سعید را مشمول رحمت واسعه‌اش گرداند و به بازماندگان، دوستان و خانواده محترم وی صبر و شکیبایی عنایت فرماید.

در پی درگذشت شاعر اهل بیت مرحوم شاهرخ اورامی ، حجج اسلام بهاری و شریفی به نمایندگی از آیت‌الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مجلس ترحیم آن مرحوم در سنندج حضور پیدا کردند.

اورامی اشعار نغزی در مدح اهل بیت پیامبر(ص) سروده و عمر پربرکت خود را در خدمت خاندان پیامبر(ص) سپری کرد.

وی از فرهیختگان اهل سنت شافعی بوده و در جشنواره رضوی به عنوان خادم افتخاری آستان قدس رضوی انتخاب شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط