loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اولین ماهنامه انگلیسی ویژه ادبیات دفاع مقدس منتشر شد

چهارشنبه 4 بهمن 1391

اولین ماهنامه انگلیسی ‌زبان و تخصصی معرفی ادبیات دفاع ‌مقدس با عنوان «گنج تمام نشدنی» به همت موسسه بین‌المللی الهدی منتشر شد.

به گزارش فارس، اولین ماهنامه انگلیسی ‌زبان و تخصصی معرفی ادبیات دفاع ‌مقدس با عنوان "گنج تمام نشدنی [The Eternal treasure]‍" به همت موسسه بین‌المللی الهدی منتشر شده و توسط رایزنی‌های فرهنگی در 70 کشور توزیع می‌شود.

امین متولیان، مدیرعامل موسسه فرهنگی،هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی با اعلام این خبر، درباره محتوای ماهنامه «گنج تمام نشدنی» گفت: در هر شماره از این نشریه، 14 عنوان کتاب ارزشمند حوزه دفاع‌مقدس، در بخش‌هایی همچون پژوهش نظامی – تاریخی، رمان، طنز، خاطره، داستان کوتاه، انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به آماده‌سازی و انتشار شماره‌های اول و دوم این ماهنامه تخصصی، افزود: قصد داریم که تمام آثار حوزه دفاع‌مقدس را در ماهنامه «گنج تمام نشدنی» مرور کنیم و تاکنون طوری برنامه‌ریزی شده که 40 درصد نشریه به آثار گذشته و 60 درصد به تازه‌های نشر دفاع‌مقدس پرداخته است.

مدیرعامل موسسه بین‌المللی الهدی گفت: علاوه بر معرفی کتاب، قرار است که اتفاقات مهم مانند جشنواره کتاب سال دفاع‌مقدس و جشنواره داستان کوتاه دفاع‌مقدس نیز در این ماهنامه انگلیسی ‌زبان معرفی شوند.

متولیان، هدف از تولید ماهنامه «گنج تمام نشدنی» را  ادای دین نسبت به ذخیره فرهنگی، معنوی، انسانی و اخلاقی 8 سال دفاع‌مقدس خواند و افزود: تهیه و آماده‌سازی نشریه «گنج تمام نشدنی» به همت انتشارات الهدی انجام شده و چگونگی توزیع و بهره‌برداری از آن به رایزنی‌های فرهنگی در خارج از کشور بستگی دارد.

وی پژوهشگران و ناشرانی خارجی را به عنوان مخاطبان اصلی "گنج تمام نشدنی" معرفی کرد و گفت: امیدواریم که این ماهنامه، گامی در مسیر ورود ناشران خارجی در حوزه ترجمه و چاپ کتاب‌های دفاع‌مقدس بردارد. درست است که عناوینی از کتاب‌های دفاع‌مقدس ترجمه شده‌اند، اما وقتی به تعبیر مقام معظم رهبری از گنج پایان‌ناپذیری مانند دفاع‌مقدس حرف می‌زنیم، این به آن معناست که صرف ترجمه چندین عنوان آن هم محدود، گویای این گنج نیست.

امین متولیان با انتقاد از بی‌توجهی متولیان فرهنگی دفاع‌مقدس نسبت به انجام نشدن چنین کاری تا به امروز خاطرنشان کرد: اگر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و موسسه فرهنگی ـ هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی در طول سال‌های گذشته کوتاهی کرده‌اند که قطعا همین طور است، چرا آن‌هایی که خود را دلسوز جنگ می‌دانند و احتمالاً با آثار فرهنگی، اجتماعی، انسانی و عاطفی جنگ آشنا بودند، به ذهنشان نرسید که این گنجینه که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته، در خارج از کشور مورد استقبال قرار خواهد گرفت و میتواند در خارج از کشور اثرگذار باشد.

مدیرعامل موسسه بین‌المللی الهدی گفت: ماهنامه «گنج تمام نشدنی» فعلاً به زبان انگلیسی منتشر می‌شود و در صورت رفع موانع مالی و اعتباری، به زبان‌های دیگر نیز ترجمه خواهد شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط