loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «فقه نگاه و رسانه‌های تصویری» منتشر می‌شود

شنبه 7 بهمن 1391

کتاب «فقه نگاه و رسانه‌های تصویری» به قلم حجت‌الاسلام میرخندان با بررسی ماهیت تصویرشناسی و حکم فقهی نگاه به تصویر و عین خارجی منتشر می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدحمید میرخندان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، ‌اظهار داشت:  کتاب «فقه نگاه و رسانه‌های تصویری» به حوزه فقه رسانه‌های تصویری، سینما، تلویزیون، عکاسی و نقاشی می‌پردازد. در این کتاب تصویرها در سه دسته کلی نقاسی، عکس و فیلم دسته‌بندی شده‌اند و هرکدام را از لحاظ ماهیت شناسی تصویر بررسی و حکم اینکه نگاه به تصویر با خود تصویر برابرست، بحث شده است.

وی ادامه داد: مباحث فقهی زیادی در این زمینه وجود دارد و به طور اجمال می‌توان گفت که نگاه کردن به تصویر مانند نگاه به عین خارجی است مگر اینکه خصوصیاتی داشته باشد.

به گفته وی این کتاب در دانشکده صدا و سیما قم در مرحله آماده سازی چاپ است.

میرخندان تاکنون کتاب‌های «تاملی بر فقه موسیقی»، «رویکردهای انتقادی در فیلم: فرمالیزم و نئوفرمالیزم»، «رویکردهای انتقادی در فیلم: نقد مولف» و ... را نوشته است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط