loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار بیست‌وسومین شماره نشریه فرهنگ پویا ویژه بررسی جریان انحرافی و ریشه‌های آن

یکشنبه 8 بهمن 1391

بیست‌وسومین شماره نشریه فرهنگ پویا ویژه بررسی جریان انحرافی و ریشه‌های آن منتشر شد.

فصلنامه فرهنگ پویا بر آن است تا تحلیل‏ها و راه‏کارهاى دقیقى را از جریان‏هاى سیاسى و فرهنگى جامعه ارائه دهد و با بهره‏گیرى از آثار نویسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با موضوعات تخصصى آشنا سازد.از آن جا که فتنه‌ی سبز 88 از سلسه توطئه‌های رنگینی بود که از آغاز پیروزی انقلاب برای سرنگونی این نظام مقدس طراحی شده بود و می‌رفت اختاپوس‌گونه چنگال مخوف و زهرآگین خود را در بدنه‌ی نظام فرو کرده و دشمنان اسلام بدین وسیله و به یاری ایادی خود فروخته و یا برخی افراد بی‌بصیرت ساده‌لو، رسالت خود را تمام کند، فرهنگ پویا بر آن شد تا در این شماره به بررسی جریان انحرافی و ریشه‌های آن بپردازد. از این رو بیست و سومین شماره نشریه خود را با مقالات ذیل تقدیم می‌کند:

روح الله بت شکن و بت‌های انحراف

حامد عبداللهی

  اشاره:                                      

انحرافهای عقیدتی و فکری و رفتاری در همه دوران بشریت، رواج داشته و گویا بشر نمیخواهد راه مستقیم را بپیماید! همواره صراط مستقیم، ارایه شده و رهروانی هم دارد و باز همواره هستند کسانی که از این راه گمراه میشوند! پیروان همه ادیان پس از مدتی به سراغ هوا و هوس رفته و ابتدا خطاکار میشوند سپس دست به انحراف میزنند تا آن چه را که میخواهند با نام راه راست قالب کنند! قرآن میفرماید: «... فَبِما نَقْضِهِمْ میثاقَهُمْ لَعَنَّاهُمْ وَ جَعَلْنا قُلُوبَهُمْ قاسِیَةً یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ وَ نَسُوا حَظًّا مِمَّا ذُکِّرُوا بِهِ وَ لا تَزالُ تَطَّلِعُ عَلى‏ خائِنَةٍ مِنْهُمْ .... » (مائده/ 13) ... پس به خاطر آنکه آنان، پیمانشان را شکستند، آنها را از رحمت خویش دور ساختیم و دل‏هایشان را سخت گردانیدیم، در حالى که سخنان (خدا) را از جایگاههایش مى‏گردانند و قسمتى از آنچه را که بدان تذکر داده شده بودند، فراموش کردند و همیشه از خیانتى (تازه) از آنان آگاه مى‏شوى .... انحراف اگر از شخص و اشخاص به جامعه سرایت کند، درختی آتشین میشود که باید ریشهکن شود. اما با کدام تبر و کدام درخت؟ مهم این است که باید رگههای انحراف را شناخت و ابزار بریدن آن را هم به دست آورد.

قهرمان مبارزه با جریان انحراف

فائزه فلاطونی

  اشاره:                                      

استاد شهید مرتضی مطهری، یکی از قهرمانان عرصه مبارزه با جریانات انحرافی است که نقشی بس عظیم در افشای خط فکری این جریان و شناساندن آن به افکار عمومی و به ویژه نسل جوان داشته است. مقاله حاضر به گوشههایی از مجاهدت کم نظیر آن عالم فرزانه در عرصه مقابله با منحرفان میپردازد.

مؤلفه‌های فکری جریان انحرافی

احمد ع.

  اشاره:

در این مقاله به نامه شهید مطهری به امام خمینی(ره) پرداخته است. در این نامه که به قبل از انقلاب برمی‌گردد، دارای نکات ظریفی در خصوص جریان‌های انحرافی می‌باشد. از این نکات می‌توان به شکل‌گیری خط فکریی اشاره کرد که در آن با شعار اسلام ایدئولوژی ماست نه فرهنگ!! به پررنگ کردن عنصر ایرانیت پرداخته و در میان جامعه اسلام منهای روحانیت را ترویج می‌کند.

قامت برافراشته در برابر انحراف

مرتضی رضائیان 

  اشاره:

 تلاش برای پیشگیری از آسیبهایی که دین و جامعه اسلامی را تهدید میکند، وظیفهای همگانی است؛ اما در این میان، برخی آفتها و انحرافها چنان مرموزانه شکل میگیرند و تکثیر میشوند که شناسایی و شناساندن آنها به دانشی عمیق، چشمانی تیزبین و ارادهای استوار نیاز دار

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط