loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

افتتاح حوزه هنری کودک و نوجوان با حضور کودکان دیروز

نویسندگان مرتبط : محسن مومنی شریف | محسن مومنی

چهارشنبه 9 اسفند 1391

آیین افتتاحیه حوزه هنری کودک و نوجوان صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، محمد حمزه‌زاده و محمد سرشار رئیس حوزه هنری کودک در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش فارس محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در این مراسم اظهار داشت: حوزه هنری کودک و نوجوان حاصل تلاش 2 ساله متخصصان حوزه هنری است، امیدواریم این حوزه رشد یافته، ببالد و آثارش مورد پسند مخاطبان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: جمعیت سنی کودک و نوجوان از یک گستردگی برخوردار است که هر سازمانی که در این حوزه کار می‌کند نمی تواند نسبت به آن بی اعتنا باشد؛ لذا از قدیم مسئولان نسبت به این گروه بی‌اعتنا نبودند، اما عمده کارها دیده نشده بنابراین برای اینکه کار تخصصی در این حوزه صورت گیرد قرار شد این اتفاق بیفتد. 

به گفته مومنی، حوزه هنری معتقد است که حق مطالعه و پژوهش پیش از اجرا باید ادا شود و در این صورت کار به نحو خوبی نتیجه خواهد داد. البته حوزه هنری کودک و نوجوان به معنای انشقاق در حوزه نیست، چراکه حوزه هنری تشخیص داده نگاه خود را به حوزه کودک ونوجوان تخصصی کند.

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه اگر در برخی حوزه‌ها مجاز به استفاده از محصولات دیگران باشیم در حوزه کودک و نوجوان مجاز نیستیم، عنوان کرد: اگر در هر حوزه‌ایی مجاز باشیم از واردات استفاده کنیم در حوزه محصولات فرهنگی و هنری کودک و نوجوان مجاز به چنین کاری نیستیم.

وی با ابراز تاسف از عدم موفقیت در تولید و تالیف ادامه داد: متاسفانه با تمام تلاش و فعالیت‌هایی که ناشران، ارگان‌ها و سازمان‌های فرهنگی هنری مختلف در حوزه تولید و تالیف کتاب انجام داده‌اند شاهد برتری نسبت ترجمه آثار به تالیف هستیم، در بخش فیلم و انیمیشن شرایط از این هم بدتر است.

وی از شرایط اقتصادی بوجود آمده در کشور به عنوان جنگ اقتصادی یاد کرد و بیان کرد: در شرایط اقتصادی حال حاضر کشور اولین جایی که بودجه را از آن کم می‌کنند فرهنگ و هنر است، اما مشاوران و معاونان وزیران باید این نکته را گوشزد کنند که فرهنگ مهم است، برخی از ارگان‌هایی که مسئولان حمایت‌ها و بودجه آن ها را کم کرده‌اند مراکز فرهنگی و هنری هستند که بیش از 20 سال بر روی آن ها سرمایه گذاری کرده بودند و مدیران آینده باید به اهمیت این مساله توجه داشته باشند.

وی در ادامه به تفاوت فعالیت در حوزه کودک و نوجوان و نهاد مشابهی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره و اضافه کرد: حوزه هنری، کودکان و نوجوانان را رها نمی‌کند بلکه با تاسیس حوزه کودک و نوجوان مخاطبان بزرگسال خودش را پرورش می‌دهد. گستردگی گروه سنی کودک و نوجوان به قدری زیاد است که همه مراکز فرهنگی و هنری باید با تمام ظرفیتی که دارند کار کنند.

این مقام مسئول از فعالیت در حوزه کودک و نوجوان به عنوان گونه‌ای از جهاد یاد کرد و گفت: خوشحالیم در سال تولید ملی توانسته‌ایم گامی هرچند کوچک برداریم تا در این جنگ اقتصادی دستمان خالی نباشد و گامی برداریم.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط