loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«درّ مکنون»،کتاب زندگینامه آیت‌الله خوشوقت نایاب است

چهارشنبه 9 اسفند 1391

در حالی که کم‌تر از یک هفته از رحلت آیت‌الله خوشوقت می‌گذرد، کتاب زندگینامه این استاد اخلاق تحت عنوان «درّ مکنون علامه طباطبائی» در بازار نشر نایاب است، تا جایی که نویسنده و ناشر هم نسخه‌ای از آن را در اختیار ندارند.

به گزارش فارس، پس از ارتحال آیت‌الله عزیز خوشوقت و اقامه نماز بر پیکر مطهرش توسط رهبر معظم انقلاب، اقبال بسیاری برای مطالعه زندگی و شخصیت این استاد اخلاق نزد عموم وجود دارد اما در قبال این تشنگی، منابع بسیار اندکی برای ارائه موجود است.

شاید تنها منبع رسمی و مکتوب در این باره کتاب «درّ مکنون علامه طباطبائی» به کوشش عباسعلی مردی با پیشگفتار حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشاد است که سال گذشته توسط مؤسسه انتشارات امیر کبیر در هزار نسخه روانه بازار نشر شد. این کتاب در خرداد سال 1390 و شب ولادت حضرت علی(ع) طی مراسم نکوداشت آیت‌الله خوشوقت در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم(ع) رونمایی شد اما اکنون در بازار نشر نایاب است.

تلاش روابط عمومی انتشارات امیرکبیر برای یافتن نسخه‌ای از این کتاب در انبارها و کتابفروشی‌های زیرمجموعه انتشارات راه به جایی نبرد. جالب‌تر اینکه نویسنده کتاب هم نسخه‌ای از آن را در اختیار ندارد.

تلاش خبرنگار فارس برای یافتن نسخه‌ای از این کتاب در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی (به عنوان متولی برگزاری نکوداشت آیت‌الله خوشوقت و سفارش‌دهنده کتاب) بی‌نتیجه ماند.

این اثر در هیچ‌یک از کتابفروشی‌های خیابان انقلاب هم برای فروش موجود نبود.

با توجه به نایاب بودن این کتاب از یک سو و علاقه مخاطبان به مطالعه زندگی‌نامه آیت‌الله خوشوقت از سوی دیگر، تجدید چاپ آن - با ویراستاری جدید و اضافات احتمالی - ضروری به نظر می‌رسد و چه نیکوست این مهم تا اربعین رحلت آیت‌الله خوشوقت صورت گیرد.

 

 

 

به گزارش فارس، کتاب 238 صفحه‌ای «درّ مکنون علامه طباطبائی» تلاش می‌کند گوشه‌ای از حیات علمی و سیر فکری و عملی آیت‌الله خوشوقت را بشناساند. از همین رو به معرفی اساتید و بازگویی دیدگاه‌های این استاد اخلاق درباره سیروسلوک، مسائل اجتماعی و سیاسی پرداخته است.

این کتاب در شش فصل سامان یافته است که فصل سوم به درس‌های تفسیر قرآن و اخلاق وی اختصاص دارد. فصل چهارم نیز تحت عنوان «قصه ارباب معرفت» شامل گفت‌وگوی آیت‌الله خوشوقت و حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط