loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چاپ دوم «رضایت زناشویی» منتشر شد

یکشنبه 13 اسفند 1391

کتاب «رضایت زناشویی» پیرامون عوامل پیشینی و پسینی رضامندی، به سفارش سازمان بهزیسیتی کشور و به همت پژوهشکده اخلاق و علوم رفتاری پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شد.

به گزارش پایگاه حدیث نت، این کتاب از سه فصل اصلی ترغیب به ازدواج، عوامل پیشینی پایداری و رضامندی، و عوامل پسینی پایداری و رضامندی تشکیل شده است.
در پیش گفتار کتاب آمده است: خانواده، از نهادهای مهم و همیشگی جامعۀ انسانی است که سلامت آن، نقش مهمّی در سلامت فرد و جامعه دارد. احساس کامیابی و شادکامی همسران و همچنین رشد و تربیت فرزندان، به موفّقیت خانواده بستگی دارد.
این، نکته‌ای است که اگر مورد توجه قرار نگیرد، ممکن است آسیب‌های فراوانی (مانند: همسرآزاری، اعتیاد، طلاق، خیانت و فرار از خانه) را در پی داشته باشد.
از این رو، پرداختن به خانواده، اهمیتی دو چندان پیدا می‌کند. خوش‌بختانه، از آن جا که در منابع اسلامی، خانواده، از جایگاه بلندی برخوردار است، آموزه‌های دینی فراوانی در بارۀ آن، در دسترس ماست. این آموزه‌ها باید گردآوری شوند و اطلاعاتِ به دست آمده از آنها، مورد تجزیه و تحلیل و پردازش، قرار گیرد.
بررسی‌های «همایش اسلام و آسیب‌های اجتماعی» نشان داد که الگوی دینی خانواده، بویژه در دو حوزۀ «شیوۀ انتخاب همسر» و «سبک همسرداری»، نقشی اساسی در پیشگیری از بسیاری آسیب‌های اجتماعی دارد.
مسئولان «سازمان بهزیستی کشور»، بنا به رسالت خود در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشنهاد تدوین متنی بر اساس آموزه‌های اسلامی را ارائه نمودند که مورد موافقت «دار الحدیث» قرار گرفت.
در همین زمینه، جلسات کارشناسی، میان نمایندگان دو مرکز، تشکیل شد و سرفصل‌های پژوهش مورد نظر، تدوین گشت و سپس کار مطالعه و بررسی متون دینی شروع شد و نتیجۀ آن، به اطلاع مسئولان سازمان بهزیستی کشور رسید و مورد تأیید، قرار گرفت.
از مزیّت‌های متن حاضر، آن است که مبتنی بر یک دیدگاه نظری در پایداری و رضایت زناشویی است و همۀ مطالب، بر گِرد آن، شکل گرفته‌اند.
لذا از انسجام تئوریک (نظری) برخوردار است. همچنین سعی شده تا از توصیۀ صِرف، پرهیز شود و به همین خاطر، تا حدّ امکان، آموزه‌های اسلامی تبیین شده‌اند تا منطق حاکم بر آنها و نقشی که در پایداری و رضامندی زندگی دارند، برای مخاطب، روشن شود، و نیز سعی شده است که نظام مطالب، ناظر به موقعیت‌های عینی و ملموس زندگی باشد، تا اثر، با قابلیّت های کاربردی، در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.
چاپ دوم کتاب «رضایت زناشویی» در ۴۰۰ صفحه با شمارگان سه هزار نسخه و بهای ۹ هزار تومان از سوی انتشارات دارالحدیث و با همکاری سازمان بهزیستی کشور منتشر شده است. 

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط