loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مروری بر «حکمت نامه کودک» به زبان انگلیسی

یکشنبه 13 اسفند 1391

مؤسسه علمی ـ فرهنگی «دارالحدیث»، ترجمه انگلیسی کتاب «حکمت نامه کودک» نوشته آیت‌الله محمدی ری شهری را برای زوج‌های جوان و مربیان امور تربیتی به زیور طبع آراسته است.

به گزارش پایگاه حدیث نت، کتاب «حکمت نامه کودک» در سه بخش، با هدف ارائه آموزه‌های حکیمانه قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) درباره تربیت سعادت بخش کودکان توسط مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث منتشر شده است. آیت‌الله ری شهری حاصل پژوهش‌های چند ساله حدیثی خود را پیرامون بنیاد تربیت کودک در بخش یکم، طی چهار فصل در اختیار خواننده قرار می‌دهد. در این بخش با مسئولیت جامعه اسلامی در ساماندهی خانواده‌های شایسته، نقش وراثت در خوش بختی فرزند، نقش تغذیه پدر و مادر در سلامت و سعادت فرزند و نقش چگونگی انعقاد نطفه در آینده فرزند از زبان ائمه اطهار(ع) آشنا می‌شویم. در قسمتی از فصل سوم این بخش، عنوان «تأثیر خوراک حرام در نوزاد» نظر خواننده را به خود جلب می‌کند. ذیل این عنوان، حدیثی به نقل از تفسیر عیاشی، از امام‌باقر(ع) یا امام‌صادق(ع) چنین آمده است: «همتای شیطان، فرزندی است که از مال حرام به وجود آید [چنین فرزندی در واقع] از مشارکت شیطان، متولد شده‌است». دومین بخش این کتاب، «حقوق کودک از نگاه اسلام» نام دارد که در شش فصل بیان می‌شود؛ فصل یکم درباره حقوق نوزاد است. این حقوق عبارتند از: بزرگداشت تولد، غسل ولادت، اذان گفتن در گوش راست و اقامه گفتن در گوش چپ، برداشتن با آب فرات و تربت حضرت سید الشهدا(ع)، انتخاب نام نیکو، تراشیدن سر و صدقه دادن هم وزن آن طلا یا نقره و عقیقه. فصل دوم با عنوان «حقوق کودک شیرخوار» رهنمودهای پیشوایان معصوم(ع) را درباره تغذیه کودک از شیر مادر و مانند آن بیان می‌کند. در فصل سوم، تعلیم و تربیت کودک به‌عنوان مهم ترین حقوق کودک بررسی می‌شود. چهارمین فصل «اخلاق تربیت» نام دارد و در فصل پنجم، نویسنده می‌کوشد تا توجه مربیان را نسبت به نقش آرایش و ارضای حس زیبایی طلبی کودک و نیز نقش بازی در رشد کودک متوجه کند. «حکمت نامه کودک» در ششمین فصل از بخش دوم، ضمن تأکید بر دعا برای فرزندان و نهی از نفرین کردن آنان، نقش تربیتی دعا را در کنار برنامه‌ریزی و تلاش بیان می‌کند. بخش سوم «حکمت نامه کودک»، وظایف کودک را در برابر پدر، مادر، آموزگار، بزرگ تر از خود و دوستان، طی چهار فصل برمی‌شمرد. کتاب «حکمت نامه کودک» به زبان انگلیسی نوشته محمد محمدی ری شهری، مصدریابی احادیث مجتبی فرجی، با همکاری و ترجمه انگلیسی معاونت بین‌الملل مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده است. 

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط