loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«دخیل عشق» نامزد جایزه بهترین طراحی کتاب دنیا

دوشنبه 14 اسفند 1391

طراحی جلد و صفحه‌آرایی مجید زارع برای متن کتاب «دخیل عشق» از میان 575 عنوان کتاب از سیزده کشور جهان نامزد جایزه بهترین طراحی کتاب دنیا شده است. مدیر بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان، به عنوان ناشر این اثر، توجه به مسایل فنی تولید کتاب را یکی از ماموریت‌های انتشارات عصر داستان عنوان کرد.

محمد حسنی، مدیر بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب (ایبنا)، اظهار کرد: موسسه‌ای از پنجاه سال پیش تاکنون در شهر لایپزیک آلمان، مسابقه‌ «بهترین طراحی کتاب در سراسر جهان» را برگزار می‌کند و بر اساس آن کتاب‌های سراسر جهان را از نظر مدیریت فنی و هنری مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: کتاب «دخیل عشق» نوشته مریم بصیری نخستین کتاب ایرانی نامزد در این جشنواره است که توانسته نامزد نهایی جایزه بهترین طراحی کتاب دنیا شود.

حسنی افزود: این موسسه در ایران نمایندگی دارد و آثار منتخب خود را برای جشنواره ارسال کرد. ما هیچ اطلاعی از روند داوری کتاب‌ها نداریم و از طریق ایمیل ارسالی موسسه از نامزد شدن کتاب «دخیل عشق» با خبر شدیم.

وی نگارش کتاب «دخیل عشق» را ویژه جشنواره امام رضا (ع) دانست و گفت: موضوع کتاب درباره هشت سال دفاع‌مقدس و امام رضا(ع) است. هر چند در این مسابقه‌ کتاب‌ها از نظر موضوعی مورد بررسی قرار نمی‌گیرد، اما خوشحالیم کتابی با این مضمون انتخاب و از نظر فرم و قالب ظاهری به استاندارد‌های جهانی نزدیک شده است.

حسنی توجه به مسایل فنی تولید کتاب را یکی از ماموریت‌های انتشارات عصر داستان عنوان کرد و افزود: عمر فعالیت انتشارات عصر داستان (وابسته به بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان) کمتر از یک سال است و از همان ابتدا علاوه بر ارتقای محتوای کتاب تلاش کردیم آثار از نظر فنی، جذاب و خوش‌خوان باشد و طراحان با در نظر گرفتن صرفه‌جویی در هزینه‌ها و خلاقیت آثار ماندگاری تولید کنند.

مدیر بنیاد ادبیات داستانی افزود: این موسسه انتشار 10 عنوان کتاب دیگر تا بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را در دستور کار دارد و تولید و ترجمه آثار برای برای ارایه به دیگر کشور‌ها از برنامه‌های این انتشارات است.

«دخیل عشق» داستانی دراماتیک و برگرفته از الگو‌ و اندیشه‌های دینی است که با روایتی از زندگی صبوره،‌ بهیار دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آغاز می‌شود. مریم بصیری، داستانش را در یکی از آسایشگاه‌های جانبازان دنبال می‌کند. صبوره با پایان جنگ به این آسایشگاه آمده و از جانبازان پرستاری می‌کند.

داستان «دخیل عشق» در قطع رقعی و 276 صفحه، با شمارگان سه هزار نسخه و بهای 80 هزار ریال توسط نشر عصر داستان منتشر شده است.

برنده جایزه «بهترین طراحی کتاب در سراسر جهان» 13 مارس (23 اسفند 91) مشخص می‌شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط