loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطره آیت‌الله تسخیری از دیدار با کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله(ص)»

سه‌شنبه 15 اسفند 1391

آیت‌الله تسخیری گفت: مقام معظم رهبری در کتاب «درس‌های پیامبر اعظم(ص)» مشکلات فرا روی مسلمانان و راه‌های تقابل پیامبر (ص) با آنها را به خوبی نشان داده و بر نیاز شدید امت اسلامی مبنی بر بازتولید حقایق تأکید کرده‌اند.

به گزارش فارس، مراسم آئین معرفی کتاب «درس‌های پیامبر اعظم (ص)» گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری درباره شخصیت، ویژگی‌های و بعثت نبی اکرم (ص) ظهر امروز با حضور آیت‌الله محمدعلی تسخیری مشاور رهبری در امور جهان اسلام، محمدحسین رجبی دوانی کارشناس و تحلیلگر تاریخ اسلام، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان عضو هیئت علمی دانشگاه، حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و جمعی از اساتید و دانشجویان در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

آیت‌الله تسخیری در این مراسم اظهار داشت: تولیدکننده فیلم محمد رسول‌الله (ص) هنرمندی به نام «مصطفی العقاد»، از اهالی سوریه بود این فرد شاید یک بار ایران را دیده بود. زمانی که به ایران آمد در ابتدای ملاقاتش از من خواست درباره ابعاد فکری و اندیشه‌ای مقام معظم رهبری برای او صحبت کنم. من تعجب کردم و با خود گفتم چرا باید اولین سؤال او این باشد؟!

وی اظهار گفت: من شروع به گفتن ابعاد مختلف فقهی، علمی، اصولی، تاریخی مقام معظم رهبری و عشق ایشان به پیامبر اکرم (ص) در دیدگاه‌های هنری کردم. وقتی من به این هنرمند سوریه‌ای گفتم اگر بخواهید بیشتر با شخصیت مقام معظم رهبری آشنا شوید می‌توانیم چند هنرمند را در رشته‌های مختلف نزد ایشان فرستاده و سؤالات خود را در این زمینه مطرح کنند.

مشاور رهبری در امور جهان اسلام عنوان کرد: مصطفی العقاد، مات و مبهوت مانده بود؛ گفت: تو مرا احیا کردی. سپس ادامه داد: من در عربستان سعودی پیش « عبدالعزیز بن‌باز» رفتم او اولین حرفی که به من زد این بود که تو کافری! چرا که تو ادعای احیا می‌کنی در حالی که حرکت سوری را در سینما به وجود می‌آوری و مرا شعبده‌باز خواند و گفت تو از کافر هم بدتری. از این رو وقتی که به ایران آمدم تا با رهبر شما هم صحبت کنم کمی دلسرد شده بودم که این آقایان چه دیدگاه‌هایی دارند اما اکنون با شنیدن سخنان شما حال درونی‌ام بهتر شد. 

وی گفت: از دانشجویان و اساتید تقاضا دارم که روی هر یک از فصل‌های کتاب «درس‌های پیامبر اعظم (ص)» کار کند، هر فصل این کتاب یک دید جامع و ابعادی از سیره پیامبر (ص) را مطرح می‌کند که توجه به این مسائل برای جامعه امروزی ما بسیار ضروری است.

آیت‌الله تسخیری با اشاره به مباحث مطروحه از جانب مقام معظم رهبری در این کتاب یادآور شد: ایشان از بعثت پیامبر اکرم (ص) به عنوان بزرگترین رویداد جهان بشری نام برده و می‌فرمایند بعثت تمام انبیا مقدمه‌ای برای بعثت حضرت رسول (ص) بود که این جمله‌ها جای بسی تأمل و تفکر دارند.

وی گفت: همچنین مقام معظم رهبری در بخشی از این کتاب، اشراف قدرتمند و حاکم در مکه، قوانین سه‌گانه یهودی، منافقان و دشمنان درونی و اشاره کلی به تمام مشکلات فراروی مسلمانان و راه‌های تقابل پیامبر (ص) با آنها را به خوبی نشان داده و بر نیاز شدید امت اسلامی مبنی بر بازتولید حقایق تأکید کرده‌اند.

مشاور رهبری در امور جهان اسلام با تأکید بر مطالعه کتاب «درس‌های پیامبر اعظم (ص)» تصریح کرد: نگاه جامع به پدیده‌های مکرر توسط پیامبر اکرم(ص) درسی است که تحلیل دقیق هر پدیده می‌تواند عبرتی برای نسل‌های آینده باشد که با عرضه اجتماعی هر حرکتی که در زندگی پیامبر (ص) وجود دارد لازم است به تطبیق این واقعیت‌ها با وقایع امروزی پرداخت.

وی اظهار داشت: نکته‌ای که بسیار در این کتاب به آن اشاره شده است توأم بودن ایمان و عاطفه در جذاب بودن نام و یاد پیامبر (ص) است، از این رو اساتید و دانشجویان باید نسبت به توأم بودن ایمان و عاطفه و استفاده زیبای پیامبر اسلام (ص) از عواطف، تأمل داشته باشند. یکی از این مسائل، تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است و مسلمانان باید آن چنان باشند که دائماً تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کنند.

آیت‌الله تسخیری گفت: باید دوستی و محبت ما نسبت به پیامبر اکرم (ص) روز به روز در جان‌هایمان عمیق‌تر شود و مقابل توطئه دشمنان ایستادگی کنیم. همچنین باید مسئله محبت پیامبر (ص) را جزو شخصیت خودمان قرار دهیم که کرامت یک مسلمان جزو اساس دوستی پیامبر اکرم (ص) است اما اگر دوستی دنیا را بر دوستی حضرت رسول (ص) ترجیح دادیم در واقع در گروه فاسقان داخل شده‌ایم.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط