loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ولایت‌پذیری حضرت زهرا(س) الگوی امروز باشد

سه‌شنبه 6 فروردین 1392

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) از ولایت برای رضای خدا دفاع کرد و این الگوی مناسبی برای جامعه امروز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی همزمان با ایام فاطمیه در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) شخصیتی بودند که حضرت علی(ع) در نامه‌های خود به ایشان افتخار کرده‌اند اظهار کرد: امیرالمومنین علی(ع) بارها فرمود برترین زن‌ها یعنی حضرت فاطمه(س)، از ما است.

وی با تاکید بر اینکه در ارتباط با حضرت زهرا(س) موضوعات سیاسی، عبادی و اجتماعی در کتاب‌ها مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: حضرت علی(ع) در سخنان خود می‌فرمایند در هیچ موضوعی فاطمه(س) با من مخالفتی نکرد.

*بانوان مطیع پذیری را از حضرت زهرا(س) بیاموزند

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه بانوان ایرانی مطیع پذیری از همسر را از حضرت زهرا(س) یاد بگیرند، خاطرنشان کرد: دفاع زن و مرد ندارد و به همین دلیل حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) از ولایت برای رضای خدا دفاع کرد.

رفیعی با تاکید بر اینکه دفاعیات حضرت زهرا(س) نتیجه داد و موجب شد تا اصحاب جرأت اعتراض را پیدا کنند، اضافه کرد: خطبه فدک حضرت فاطمه(س) از نظر زمانی بر نهج البلاغه مقدم است و نخستین خطبه رسمی پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) خطبه ام ابیها(س) بود.

وی با اشاره به اینکه نباید فکر کنیم اعمال ائمه معصومین(ع) دست نیافتنی است، تصریح کرد: با توجه به آیات قرآن کریم باید از نیکان الگو بگیریم و با سیره آنها ارتباط برقرار کنیم.

*الگوی زندگی حضرت زهرا(س) کهنه شدنی نیست

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با انتقاد از سخنان مغرضانه کسانی که می‌گویند چرا زندگی حضرت زهرا(س) را پس از 1400 سال باید الگو قرار دهیم و باید به دنبال الگوهای جدیدی باشیم اظهار کرد: صفات اخلاقی هیچ گاه به مرور زمان کهنه نمی‌شوند و همان گونه که 14 قرن پیش صداقت، امانت و عدالت نیک بوده است، امروز نیز آنها همین جایگاه را دارند.

رفیعی با تاکید بر اینکه منظور از الگو بودن حضرت زهرا(س) در جامعه زندگی مادی ایشان نیست، تصریح کرد: عبادت، صداقت، همسرداری، فرزندداری، ادب و دفاع از ولایت حضرت زهرا(س) هیچ زمانی کهنه نمی‌شود.   

وی با اشاره به اینکه در زندگی حضرت زهرا(س) رضایت از خدا را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: اگر ملاک زندگی فردی رضایت خدا باشد تمام کارها حل می‌شود.

*به خداوند بدگمان نباشیم

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با تاکید بر اینکه باید به خداوند حسن ظن داشت، تصریح کرد: عبادتی بالاتر از حسن ظن به خدا وجود ندارد.

رفیعی با انتقاد از کسانی که از درگاه خدا ابراز ناامیدی می‌کنند، خاطرنشان کرد: افرادی که می‌گویند آمرزیده نمی‌شویم یا خداوند میان بندگان خود تفاوت قائل شده است گناه بزرگی می‌کنند زیرا به خداوند بدگمانی دارند.

*بدحجابی با رضایت خدا در تضاد است

وی با انتقاد از پوشش نوع لباس خانم‌های بدحجاب در جامعه گفت: اگر ما هیچ کاری به اسلام و انقلاب نداشته باشیم خانم‌ها باید از خود بپرسند آیا پوشیدن شلوار لی تنگ و مانتوی کوتاه با رضایت خدا در تضاد نیست.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) وقتی به خواستگاری حضرت زهرا(س) آمد وضعیت مالی خوبی نداشت، تصریح کرد: سطح مالی خانواده‌ها نباید موجب شود تا خوشبختی زوج‌های جوان مورد تاثیر قرار گیرد.

*مدرک‌ها قرار نیست با یکدیگر ازدواج کنند

رفیعی با تاکید بر اینکه اشکالی ندارد دختر لیسانس با پسری که مدرک دیپلم دارد ازدواج کند، خاطرنشان کرد: جوانان و خانواده‌ها دقت داشته باشند زوج‌های جوان قرار نیست با مدرک همدیگر زیر یک سقف زندگی کنند.  

وی در بخش پایانی سخنان خود به انتقاد از جشن‌های عروسی در جامعه پرداخت و تصریح کرد: متاسفانه اکنون مراسم شب اول عروسی با گناه آغاز می‌شود و در برخی تالارها شاهد اختلاط آقایان و خانم‌ها و موسیقی‌های نامناسب هستیم که در شأن سبک زندگی ایرانی اسلامی نیست.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط