loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اولین فانوسِ هیأت تراز انقلاب اسلامی روشن شد

نویسندگان مرتبط : علیرضا پناهیان

پنجشنبه 15 فروردین 1392

شماره اول «فانوس»، با هدف تبیین شایسته‌ها و بایسته‌های هیأت تراز انقلاب اسلامی، با موضوع ضرورتِ جریان‌سازی و گفتمان‌سازی منتشر شد.
شماره اول «فانوس»، با هدف تبیین شایسته‌ها و بایسته‌های هیأت تراز انقلاب اسلامی، با انتشار سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان با موضوعِ ضرورت جریان‌سازی و گفتمان‌سازی منتشر شد. به گزارش روابط عمومی جامعه ایمانی مشعر، «فانوس» سلسله کتب و جزواتی است که به همتِ جامعه ایمانی مشعر منتشر می‌شود. موضوع اصلی و هدف از انتشار «فانوس» ترسیم حدود و ثغورِ هیأت تراز انقلاب اسلامی است. در مقدمه فانوس، هیأت تراز انقلاب اسلامی، چنین تعریف شده است: «هیأتِ تراز انقلاب اسلامی، همان قله‌ای است که باید به سویش حرکت نمود. همان هیأتِ الگویی که گوشه گوشه و لحظه لحظه‌اش مورد رضایت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشد. هیأتی که شایسته برپایی در حضور حضرتش باشد. هیأتی آماده حضور و ظهور...» در ادامه مقدمه فانوس، چنین آمده است: «ترسیم بایسته‌ها و شایسته‌های چنین هیأتی، هر چند سخت و دشوار می‌نماید؛ اما لازم است و ضروری...».
شماره نخست «فانوس»، که فانوس به دست گرفته است و می‌کوشد تا شاید بتواند برخی از ابعاد مختلف هیأت تراز انقلاب اسلامی را روشن کند، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان را پیرامون ضرورت جریان‌سازی و گفتمان‌سازی منتشر کرده است. حجت الاسلام پناهیان در این سخنرانی می‌گوید: «جریان‌سازی، پیوند برقرار کردن بین حرکت‌ها و برنامه‌های مختلف، پیوند برقرار کردن بین زمان‌های گوناگون، یا حداقل نوعی استمرار دادن و پیوند برقرار کردن بین سطوحِ مختلف جامعه است. نقطه مقابلِ جریان‌سازی، کارِ پراکنده و ابتر و بی استمرار است.» وی در ادامه می‌افزاید: «جریان عاشورا و جریان عزاداری اباعبدالله الحسین یک جریان عظیم است؛ این جریان، شاید بزرگ‌ترین جریانی باشد که در طول سال‌ها در بستر فرهنگ و رفتار و سنن مردم در جامعه شیعی وجود داشته و دارد و مرتب هم عظمت پیدا می‌کند، ما باید قدر این جریان را بدانیم.» پناهیان در ادامه به بیان مثال‌های موفق جریان‌سازی می‌پردازد و سپس جریان‌سازی را با گفتمان‌سازی مقایسه می‌کند: «جریان‌سازی بیشتر رفتارها، آدم‌ها و زمان­ها، را در برمی‌گیرد و این‌ها را با هم پیوند می‌زند؛ اما در میان شبکه‌ی مفاهیم وقتی انسان بخواهد گفتمان‌سازی کند، یک مفهوم یا چند مفهوم متناسب با یکدیگر یا شبکه‌ای از مفاهیم را تعیین می‌کند و بقیه‌ی مفاهیم را حول آن مفهوم به کار می‌گیرد و استخدام می‌کند؛ یعنی از هر فرصتی استفاده می‌کند برای این که آن مفهوم اصلی خودش را جا بیندازد و این‌گونه یک گفتمان درست می‌شود.».
شماره نخست فانوس به همت جامعه ایمانی مشعر، در قطع خشتی دو رنگ، در شمارگان 5000 نسخه و به قیمت 1000 تومان منتشر شده است. نخستین «فانوس» در قالب پروژه «یا رب مبادا دست حیدر بسته باشد» همراه با بسته‌های معرفتی ارتقای محتوای هیأت‌های مذهبی، به هیأت‌های سراسر کشور ارسال خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه نسخه چاپیِ این منشور، با شماره تلفن 02512928951 تماس بگیرند. هم‌چنین برای دریافت نسخه دیجیتال «فانوس» می‌توانید به پایگاه اطلاع رسانی جامعه ایمانی مشعر به نشانی www.1542.ir مراجعه فرمایید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط