loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظر مراجع تقلید درباره بانکداری اسلامی کتاب شد

شنبه 17 فروردین 1392

کتاب «بانکداری اسلامی از منظر مراجع تقلید عظام» نوشته محمدرضا راضی توسط انتشارات سپید برگ منتشر شد.

به گزارش فارس، به تازگی کتاب «بانکداری اسلامی از منظر مراجع تقلید عظام» نوشته محمدرضا راضی منتشر شده است. بر این کتاب حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسویان مقدمه نوشته است.

در مقدمه کتاب آمده است:

کارشناسی در ابعاد نظری و اجرایی نظام بانکی ایران نشان می‌دهد در کنار موفقیت‌ها و خدمات گسترده نظام بانکی اشکالات و خلاهایی وجود دارد که با اصلاح و تکمیل آنها می‌توان گام‌های موثری را در رشد و شکوفایی صنعت بانکداری ایران برداشت. بدون تردید تصویب قانون عملیات بانکداری  بدون ربا بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی و حذف ربا از سیستم بانکی، موفقیت بزرگی برای مسئولان اقتصادی وقت به حساب می‌آید اما به معنای پایان کار و رسیدن به قانونی کامل و بی عیب و نقص نیست. بلکه مانند بسیاری از قانون‌های بشری باید به صورت پیوسته مورد اصلاح و مطالعه قرار گیرد.

این کتاب پس از پیشگفتار و مقدمه شامل 5 بخش است. تحریم ربا از منظر قرآن کریم و روایات، اهداف و وظایف بانک، فتاوای مراجع عظام درباره بانکداری، نظرات غالب مراجع و چالش‌ها و نظرات عنوان بخش‌های کتاب هستند.

در بخش چالش‌ها و نظرات نویسنده موضوع‌هایی چون ضرورت‌ آموزش‌های ویژه بانکداری، فقدان اهرم قوی و موثر برای جذب سپرده‌ها، محدودیت بهره گیری از عقود، سنگین‌تر بودن هزینه تسهیلات، مشکلات بانکداری بدون ربا، کاهش انگیزه سپرده گذاری در مردم، پایین بودن نرخ سود سپرده بانکی و مهم‌ترین چالش‌های بانکداری اسلامی، بررسی شده است.

انتشارات سپید برگ این کتاب را در 360 صفحه با قیمت 9900 تومان منتشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط