loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رونمایی از «فرهنگ جامع امثال‌الحکم» در نمایشگاه کتاب

یکشنبه 18 فروردین 1392

کتاب «فرهنگ جامع امثال‌الحکم» برگرفته از فرهنگ جامع امثال‌الحکم دهخدا، داستان‌نامه بهمنیاری، قرآن و نهج‌البلاغه در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی خواهد شد.

به گزارش فارس، کتاب «فرهنگ جامع امثال‌الحکم» در روزهای پایان سال 91 با تلاش انتشارات دانشگاه تهران به همت غلامحسین مراقبی و مجید جهانی گردآمده و منتشر شد.

در این فرهنگ از آثار رشید وطواط نیز بهره برده شده، او اثر نثراللئالی (مطلوب کل طالب من کلام امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب) را نوشته و اثر دیگری منسوب به اوست که آن هم با شرح فارسی در کتاب آورده شده، البته نویسندگان و مولفان این اثر پژوهش‌هایی هم در این زمینه داشته‌اند و از ضرب‌المثل‌ها و کلمات حکمت آمیز و امثال حضرت سلیمان(ع) در این اثر شکیل درج شده است.

این اثر ارزشمند که شامل 2500 صفحه برگرفته از فرهنگ جامع امثال‌الحکم دهخدا، داستان‌نامه بهمنیاری، امثال‌الحکم قرآن و نهج‌البلاغه است، مجموعه جامعی از ضرب‌المثل‌هاست که با قیمت 800 هزار ریال در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. ویرایش کاملی روی این فرهنگ انجام شد و افزون به آن آیات قرآنی به این اثر افزوده و با استفاده و بهره از قرآن و نهج‌البلاغه اثر بدیعی خلق شده است.

 

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط