loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار ۱۱۰ هزار نسخه از شرح «خطبه فدک» آیت‌الله تهرانی

نویسندگان مرتبط : مجتبی تهرانی

دوشنبه 19 فروردین 1392

کتاب «خطبه فدک» شامل بیانات موجز و رسای آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی در شرح از خطبه حضرت زهرا(س) است که در ایام فاطمیه سال 1377 ایراد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، کتاب «خطبه فدک» یکی از آثار آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی است که طی دو سال، بیش از 110 هزار نسخه از آن چاپ و منتشر شده است.

این اثر ارزشمند، بیاناتی موجز و رسا مابین ترجمه و شرح از خطبه حضرت زهرا سلام‌الله علیها است که توسط آیت‌الله تهرانی در 17 جلسه در ایام فاطمیه سال1377 ایراد شده است. این خطبه اولین سند جاودان از صدر اسلام مبنی بر انحراف مسلمین از دستورات صریح قرآن و پیامبر بوده و چراغی روشن برای هدایت‌جویان طول تاریخ است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:

موضوع بحث پیرامون خطبه‏ای است که حضرت زهرا(س) بعد از وفات پدرشان در مسجد آن حضرت ایراد فرمود. نکته کلی‏ای که باید در ابتدای بحث بگویم، درباره علت ایراد این خطبه است. مسئله فدک، در واقع مسئله‌ای است که هم عامه و هم خاصه آن را قبول دارند. روایات متعددی هم داریم که این زمین، ملک شخصی پیغمبر بود و یهود آن را به حضرت بخشیده بودند. فدک اصلاً جزو غنایم جنگی نبوده است. یهودیان خودشان آن را به پیغمبر هدیه دادند. بعد هم پیغمبر آن را به‏خاطر مصالحی به حضرت زهرا بخشید که توضیح آن خواهد آمد.

 

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط