loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت
سه‌شنبه 20 فروردین 1392

سایت تاریخ شفاهی حوزه هنری به عنوان تنها نماینده تاریخ شفاهی ایران در وبسایت عالی‌ترین مرجع تاریخ شفاهی جهان قرار گرفت.

به گزارش فارس، سایت تاریخ شفاهی ایران به عنوان تنها نماینده تاریخ شفاهی ایران در وبسایت عالی ترین مرجع تاریخ شفاهی جهان، انجمن بین المللی تاریخ شفاهی www.iohanet.org و در کنار تنها 12 کشور دیگر قرار گرفته است که از قاره آسیا تنها نام ایران و ژاپن در آن به چشم می‌خورد.

محمد کریمی مسئول سایت و هفته نامه تاریخ شفاهی ایران در این باره گفت: این موفقیت بدون هیچ مکاتبه یا اقدام خاصی از طرف ما صورت گرفته و صرفا محتوی و عملکرد این رسانه بوده است که این انجمن را بر آن داشته تا نام وبسایت ما را به عنوان نماینده ایران در این فهرست جای دهد.

لازم به یادآوری است، سایت‌های متعددی در جهان، نام تاریخ شفاهی ایران را یدک می‌کشند که نام هیچ کدام در این فهرست دیده نمی‌شود.

گفتنی است واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری از بدو تشکیل دفتر ادبیات انقلاب اسلامی در سال 1372 فعالیت خود را آغاز کرد. این واحد با جمع‌آوری مشاهدات، خاطرات و اطلاعات افراد مبارز و یا مطلع از روند پیروزی انقلاب اسلامی و یا حوادث مهم تاریخ معاصر و انتشار آنها، ضمن تلاش در راه حفظ تاریخ انقلاب اسلامی به نشر ارزش‌ها و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی نیز می‌اندیشد.

این واحد تاکنون حدود 6150 ساعت مصاحبه با 850 نفر از مشاهیر و رجال سیاسی و فرهنگی معاصر انجام داده که از میان آنها 35 عنوان کتاب خاطرات مستقل به چاپ رسیده است.

همکاران این واحد اولین سایت تخصصی تاریخ شفاهی را از سال 86 به نشانی www.oral-history.ir راه‌اندازی کرده و به انتشار اخبار و مطالب تخصصی این حوزه مبادرت می‌ورزند.

 

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط