loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گزارشی از مراسم پاسداشت گل علی بابایی

نویسندگان مرتبط : گلعلی بابایی

پنجشنبه 29 فروردین 1392

عصر سه شنبه اولین سلسله از نشست‌های عصرانه ادبی که اختصاص به پاسداشت گلعلی بابایی داشت در خبرگزاری فارس برگزار شد.

در این مراسم یوسفعلی میرشکاک (نویسنده و شاعر)، امیرحسین فردی (نویسنده)، سردار سعید قاسمی، رضا اسماعیلی (شاعر)، مهدی همت (فرزند شهید ابراهیم همت فرمانده لشکر 27 محمدرسول‌الله)، داوود کریمی (فرزند شهید عباس کریمی فرمانده لشکر 27 محمدرسول‌الله)، اصغر نقی‌زاده (بازیگر سینما و تلویزیون) ، حسین دلاوری (مسئول خانه سرود انقلاب اسلامی)، حبیب والی زاده (تهیه کننده روایت فتح)، ابراهیم زاهدی مطلق (نویسنده و روزنامه‌نگار)، محمد ناصری و جمعی زیادی از رزمندگان و علاقه‌مندان این نویسنده حضور داشتند.

 

* آرزوی شهادت برای گلعلی بابایی توسط میرشکاک

 

در این مراسم یوسفعلی میرشکاک شاعر و نویسنده گفت: از بسیاری از آثار گلعلی بابایی می‌توان فیلم‌ها و سریال‌های گوناگونی ساخت اما باید گفت کتاب «غوغای غبار» نخستین اثر کلاسیک وی درباره 8 سال دفاع مقدس است.

 

 

وی اضافه کرد: گلعلی بابایی نمونه‌ای از افرادی است که در کجایی باشند رویشان به شهادت است، مثل این کتابی که بابایی در خصوص سفر حجش نوشته است. اما در اینجا این سوال مطرح است که چرا وی به حج نمی‌پردازد. یعنی حج با توجه به اینکه حادثه عظیمی برای او بوده و در اثرش از حضرت جعفری تشکر و تقدیر می‌کند و به نوعی افرادی که موجب سفرش به حج شده‌اند را مورد تقدیر قرار می‌دهد اما در طول این سفرنامه نه نشانی از خود بابایی و نه دخیل شدن در حالات بقیه حاجیان و نه چیزی از مکه و مدینه در آن مشاهده نمی‌شود بلکه او تنها از آل احمد و سایر دیگران به نقل از حج می‌پردازد.

وی اضافه کرد: گلعلی بابایی گمشده خود را در سفر حج پیدا نمی‌کند مگر آنکه آنجا به یاد شهدا و دوستان شهیدش بوده است، همچنین کتاب «غوغای غبار» جزو کتاب‌هایی است که بجز برای بچه‌های بسیجی شاید برای دیگر افراد بسیار جالب نباشد.

وی در پایان سخنان خود نیز گفت: بنده برای برادرم آقای بابایی عزیز آرزوی شهادت می‌کنم حتی برای آنهایی که تمنای شهادت دارند نیز آرزوی شهادت می‌کنم.

 

 

* موسوی: تواضع امثال گلعلی بابایی‌ها نباید باعث کمرنگ شدن آنها شود

 

سید نظام موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس نیز در مراسم پاسداشت گلعلی بابایی گفت: امروزه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از همه حیث مظلوم است چرا که تنها کسی که قدر این ادبیات و جایگاه آن را می‌داند مقام معظم رهبری است و بعضاً تعجب می‌کنم که با تمام دغدغه‌هایی که ایشان دارند برای نویسندگان ادبیات دفاع مقدس جلسه‌ای برپا می‌کنند و آثار این حوزه را مورد مطالعه و تعریف و تمجید قرار می‌دهند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، با اشاره به برپایی پاسداشت‌های شاعران و نویسندگان قبل از فوتشان، گفت: متأسفانه برای برخی از بزرگان کشور بعد از فوتشان مراسم و بزرگداشتی می‌گیریم اما آنها عناصر ارزشمند و زنده‌ای هستند که همانند گوهرهای درخشان وجود داشته اما قدرشان را ندانسته‌ایم.

 

از راست: مهدی همت، سردار سعید قاسمی و داوود کریمی

وی با اشاره به گل‌علی بابایی بیان داشت: این نویسنده توانست در کشور خوش بدرخشد و بعد از جنگ نیز سلاح قلم را بر زمین نگذاشته و به خلق آثار اهتمام داشته است که انصافاً برپایی بزرگداشت برای این شخصیت ارزنده است چرا که باید این چراغ‌ها پرفروغ‌تر شود.

موسوی بیان کرد: چهره‌هایی همانند گلعلی بابایی باید در جامعه مطرح شوند نه تنها از باب شخصیتشان چرا که تواضع ویژگی اصلی شخصیت اینگونه از نویسندگان است.

وی افزود: رد پایی از گلعلی بابایی در کتابهایش وجود ندارد حتی در کتاب «غوغای غبار» نگاهشان به سمت شهدا است اما این تواضع نباید باعث کمرنگ شدن آنها شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط