loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رونمایی از مجموعه «دایرةالمعارف صحابه پیامبر اعظم(ص)»

پنجشنبه 29 فروردین 1392

سرپرست نویسندگان مجموعه ۷ جلدی «دایرةالمعارف صحابه پیامبر اعظم(ص)» در مراسم رونمایی از آن گفت: نگارش هر یک از مجلدات این مجموعه یک سال طول کشید و در مجموع، ۳۰۰ تن از صحابه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

به گزارش فارس، مراسم رونمایی از مجموعه 7 جلدی «دایرةالمعارف صحابه پیامبر اعظم(ص)» عصر دیروز  چهارشنبه 28 فروردین ماه با حضور حجج اسلام سید مهدی خاموشی، محمدهادی یوسفی غروی، حسین قشقایی و جمعی از پژوهشگران و محققان در سالن همایش پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ابتدای این مراسم عنوان کرد: ضرورت این مسئله وجود دارد که محققان و جامعه علمی ما هر ساله مطالعات نو، تحقیقات دقیق و جامعی را درباره زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و محیط پیرامونی حضرت رسول(ص) و افق‌های که ایشان برای جامعه بشری تبیین و ترسیم کرده‌اند داشته باشیم.

 در ادامه این مراسم قشقایی، رئیس پژوهشکده باقرالعلوم(ع) به بیان تاریخچه مختصری در خصوص تحقیق درباره صحابه پیامبر(ص) پرداخت و سپس به ویژگی‌هایی از کتاب «دایرةالمعارف صحابه پیامبر اعظم(ص)» اشاره کرد و گفت: در سال پیامبر اعظم(ص) طرح کلی این پژوهش ارائه شد و  با همکاری گروه تاریخ دانشگاه تهران گفت‌وگوهایی صورت گرفت.

وی اظهار داشت: محققان و پژوهشگران، مقالات خود را در این زمینه برای ما ارسال کردند و حجت‌الاسلام یوسفی غروی نیز تمام مقالات را مطالعه کرد و تعداد کمی از آنها پذیرفته شدند.

در بخش دیگری از رونمایی از کتاب مجموعه 7 جلدی «دایرةالمعارف صحابه پیامبر اعظم(ص)» حجت‌الاسلام یوسفی غروی، ارزیاب علمی و سرپرست نویسندگان و محققان این اثر سخنانی را ایراد کرد.

وی گفت: محققان ما برای هر یک از این مجموعه 7 جلدی در حدود یک سال زحمت کشیدند که هر جلد آن نزدیک به 500 صفحه بوده و 300 تن از صحابه را مورد بررسی قرار داده که حاصل تلاش پژوهشگران پژوهشکده باقرالعلوم(ع) است.

 

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط