loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یاد حماسه‌سازان تپه برهانی در یک کتاب جاودانه می‌شود

چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392

کتاب «حماسه تپه برهانی» با موضوع ادبیات دفاع مقدس در آینده نزدیک از سوی موسسه شهیداحمد کاظمی منتشر می‌شود.

به گزارش فارس کتاب «حماسه تپه برهانی» نوشته «سیدحمیدرضا طالقانی» در آینده نزدیک از سوی مؤسسه شهید شهیداحمد کاظمی منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.

مخاطب در این اثر با خاطرات منحصر به فرد از حماسه عظیم تپه برهانی با روایت رزمنده جانباز سیدحمید رضا طالقانی آشنا می‌شود این حماسه در عملیات «والفجر 2» در تابستان سال 1362 اتفاق افتاده، که تپه برهانی، بریده‌ای از آن حماسه عظیم است.

«حماسه تپه برهانی» در عین حالی که یک «سند تاریخی منحصر به فرد» به شمار می‌رود، سندی است  که اگر نبود، قطعه‌ای از تاریخ دفاع مقدس مغفول و مجهول می‌ماند چراکه هیچ نوشته دیگری درباره این بریده از عملیات «والفجر 2» وجود ندارد.

مرداد سال 1362، گروهان میثم از گردان امام حسین (ع)، از لشکر 14، تپه سوم از تنگه دربندیخان عراق را فتح کرد و در محاصره نیروهای عراقی گرفتار شد و پس از 2 روز مقاومت، سرانجام با شهادت نفرات گروهان، تپه مجدداً به تصرف نیروهای عراقی در آمد، اما «تپه برهانی» این حادثه عاشورا گونه را با جزئیاتش، در سینه تاریخ، ثبت، ضبط و جاودانه کرد و صفحه زرینی بر صحیفه ایستادگی و مبارزات ملت ایران افزود.

مؤسسه شهیداحمد کاظمی کتاب «حماسه تپه برهانی» اثر «سیدحمیدرضا طالقانی» را در آینده نزدیک منتشر و روانه بازار نشر می‌کند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط