loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

وزیر ارشاد درگذشت «امیرحسین فردی» را تسلیت گفت

نویسندگان مرتبط : امیرحسین فردی

شنبه 7 اردیبهشت 1392

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت «امیر حسین فردی» نویسنده ادبیات انقلاب را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی درگذشت « امیر حسین فردی» نویسنده ادبیات انقلاب را تسلیت گفت.

 

در متن پیام سید محمد حسینی آمده است: مردی از تبار علم و تعهد و هنر، رخت به عالم برتر کشید و با بالی شکسته و سینه‌ای خسته به عالم محاسبات پر کشید؛ که در این عالم آنچه از عملش دیدیم، خدمت بود خدمت!

 

فردی! فردی فرد بود. کمتر دیدیم که کسی بر یک مسئولیت, تمام عمر خدمتی خود را سپر ی سازد و به یک میز به طول عمر نظام بسازد.

 

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مساعدتهای او بی نیاز نبود و او هم از خدمتگزاری دریغ نمی‌نمود. دریغ که در این تفریغ، ظرف خالی حضورش در ادبیات داستانی این سرزمین پر نخواهد شد و این تفریق به جدائی از چهره‌ای خدوم و محرومیت از چشمه‌ای جوشان انجامید.

 

اگر ادبیات قلمداری را از دست داد این مجموعه علمداری را! امیر حسین فردی ، بی ادعای تاثیر گذاری بود که گداری شد برای عبور از سیلاب هجمهء ادبیات بی هویت! خدایش رحمت کند و بر کثرت امثال او بیفزاید!

 

 

به گزارش فارس، امیرحسین فردی نویسنده ادبیات انقلاب و مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، عضو هیات نظارت بر کتاب کودک ،عضو شورای خرید کتاب وزارت ارشاد ، عضو هیات مدیره بنیاد ادبیات داستانی ، عضو کمیته ارزشیابی هنرمندان و عضو علمی جایزه جلال آل احمد بود

 

 

او در اردیبهشت 91 در نخستین نشست پیش‌نگاران مطبوعات که در باغ زیبا برگزار شد،از سوی وزیر ارشاد مورد تقدیر قرار گرفت و جایزه خود را دریافت کرد.

 

امیرحسین فردی همچنین مدیرمسئول کیهان بچه‌ها و از پرسابقه‌ترین نویسندگان انقلاب اسلامی بود. وی عصر روز پنج شنبه دچار مشکل تنفسی شد و در راه انتقال به بیمارستان لقمان درگذشت.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط