loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دستور ضرغامی برای پخش «آگهی تبلیغاتی کتاب»

یکشنبه 8 اردیبهشت 1392

احمد ذوعلم گفت: سازوکارهای لازم برای ساخت تیزرهای مناسب برای کتاب با بودجه ناشران و پخش از صدا و سیما با دستور صریح ریاست سازمان به اداره کل بازرگانی در حال نهایی شدن است.

سرپرست مرکز رسانه ای شیرازه در گفت‌وگو با فارس از صدور دستور پخش آگهی کتاب از سوی رئیس سازمان صدا و سیما خبر داد.

احمد ذوعلم در این گفت‌وگو یادآور شد: از آنجا که پخش آگهی تبلیغاتی کتاب از رسانه ملی یکی از مطالبات چند ساله رهبر معظم انقلاب بوده است در رایزنی‌های متعددی که فی ما بین  مجمع ناشران انقلاب اسلامی و صدا و سیما انجام شد، این کار در دستور قرار گرفت.

سرپرست مرکز رسانه ای شیرازه در ادامه افزود: سازوکارهای لازم برای ساخت تیزرهای مناسب با بودجه ناشران و پخش از صدا و سیما با دستور صریح ریاست سازمان به اداره کل بازرگانی در حال نهایی شدن است و بخش کمی از روند اداری باقی مانده است که در آینده نزدیک مرتفع خواهد شد.

 ذوعلم با اشاره به ماموریت ویژه شیرازه در این زمینه اظهار داشت: پخش این تیزرها در انحصار ناشران عضو مجمع ناشران نیست و هر ناشری با مراجعه به مرکز شیرازه  می تواند در این زمینه سفارش ساخت و تولید بدهد.

وی اظهار امیدواری کرد: ضمن پرهیز از فرصت دادن به برخی سودجویی‌های غیر فرهنگی این امکان تاثیر بسزایی در حضور کتاب‌های مفید در سبدکالای خانوار داشته باشد.

گفتنی است مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان کتابخانه‌ها و کتابداران در سال 90 با اشاره به اهمیت تبلیغ کتاب فرمودند: «ما امروز مى‌بینیم براى کالاهاى کم‌اهمیت که تأثیرى هم در زندگى انسانها ندارند، صاحبانش تبلیغات رنگینِ عجیب و غریبى را متصدى میشوند، مباشر میشوند؛ دستگاه‌هاى ارتباط‌جمعى، مطبوعات، صدا و سیما آنها را پخش میکنند؛ در حالى که آن محصولات هیچ ضرورتى ندارند، هیچ لزومى ندارند، یک چیز اضافى در زندگى هستند؛ گاهى بودنشان مفید است، گاهى بودنشان حتّى مفید هم نیست؛ شاید مضر هم هست. محصولى با عظمت کتاب، با ارزش کتاب، درخور این است که تبلیغ بشود؛ تشویق بشوند کسانى که میتوانند کتاب را بخوانند؛ این را ما باید به صورت عادت در بیاوریم.»

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط