loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اهالی فرهنگ و هنر با یارانه‌شان چه می‌کنند؟

دوشنبه 16 اردیبهشت 1392

کتاب «پینگ پنگ» شامل گپ‌وگفت با اهالی قلم و فرهنگ خواننده را با خصوصیات نهفته یا حرف‌های نگفته‌ای از مصاحبه شوندگان مواجه می‌کند. نهفته‌ها و نگفته‌هایی که شاید تا پیش از این مجالی برای نمایان یا بیان شدنشان پیش نیامده است.

به گزارش فارس، کتاب «پینگ پنگ» شامل مصاحبه کوتاه امید مهدی‌نژاد با 20 نفر از اهالی قلم و فرهنگ مانند رضا امیرخانی، مسعود شجاعی طباطبایی، یوسفعلی میرشکاک، محمدرضا زائری و ... روز گذشته به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رسید.

امید مهدی‌نژاد نویسنده، شاعر و روزنامه نگار تاکنون بیش از 15 عنوان کتاب در حوزه‌های شعر، طنز و تالیف کرده است.  امید مهدی‌نژاد در تازه‌ترین اثر خود با 20 نغر از اهالی قلم و فرهنگ گفت‌وگوهایی انجام داده است که برخی از پرسش‌ها مشترک و برخی مختص شخص مصاحبه شونده است. برخی دیگر هم ناظر بر هویت شغلی و فرهنگی مصاحبه شونده از مصاحبه شوندگانی که هویت شغلی و فرهنگی مشابهی دارند، پرسیده شده‌اند .

فایده مطالعه این گفت‌وگوها می‌توانند این باشد که خواننده را با خصوصیات نهفته یا حرف‌های نگفته‌ای از مصاحبه شوندگان مواجه می‌کند. نهفته‌ها و نگفته‌هایی که شاید تا پیش از این مجالی برای نمایان یا بیان شدنشان پیش نیامده است.

اطلاع از پاسخ‌های مصاحبه شوندگان که از چهر‌ه‌های مطرح فرهنگ و هنرند به پرسش‌های خاص گفت‌وگو می‌تواند زمینه‌ای برای آشنایی یا آشنایی بیشتر با شخصیت و فکر و طبع آنها فراهم کند.

 

این گفت‌وگوها پیش از این در هفته‌نامه پنجره منتشر شده است و نویسنده در مقدمه کتاب آورده است: «انتشار این گفت‌وگوها هنوز در هفته نامه پنجره ادامه دارد و هیچ استبعادی ندارد به زودی شاهد انتشار مجلس دوم استنطاق نیز باشیم.»

در ابتدای هر فصل از کتاب بیوگرافی کوتاهی از گفت‌وگو شنونده برای خوانندگان آورده شده است. البته افراد به قدری در میان مردم شناخته شده هستندکه همین معرفی کوتاه کفایت کند.

از سوال‌های مشترکی که از همه مصاحبه شوندگان پرسیده شده است می‌توان به مواردی مانند همه مشاغلی که تاکنون داشتید، دورترین خاطره از دوران کودکی، شغل مورد علاقه در دوران کودکی و نوجوانی، اولین کلمه‌ای که به زبان آوردید، اولین گیاهی که کاشته‌اید، آخرین حیوانی که کشته‌اید, سه شی که همیشه همراهتان هست، ترسناک‌ترین تجربه درد، دردناک ترین تجربه ترس، شیر یا چای یا قهوه، کوه یا دریا یا کویر، تهران، کنترل زِد، شیفت دیلیت، آلت کنترل دیلیلت، بهترین خیابان تهران، با پول یارانه‌تان چه می‌کنید، سه کتاب برای تنهایی، سه فیلم برای تنهایی، سه شی بر ای تنهایی، مرگ و ... اشاره کرد.

پاسخ‌های متفاوت این افراد در برابر این سوالات که به نظر ساده می‌رسند بسیار جالب توجه است. خواندن این کتاب در عرصه‌ای که دلمشغولی‌ها و خستگی‌ها در میان افراد جامعه زیاد شده است می‌تواند تفریح خوبی برای خوانندگان باشد.

 از ویژگی‌های دیگر این کتاب می‌توان به این اشاره کرد که افراد مصاحبه شونده از میان اقشار گوناگون انتخاب شده است و نگاه یکسویه ندارد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط