loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لوح فشرده گزارش نیم قرن اقتصاد ایران منتشر شد

چهارشنبه 1 خرداد 1392

مجموعه «گزارش نیم‌قرن اقتصاد ایران» شامل 25 هزار فریم از سوی مرکز امور فرهنگی و نشر اتاق ایران و با همکاری کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ‌ایمان فرجام‌نیا مدیر مرکز امور فرهنگی و نشر اتاق ایران گفت: این لوح فشرده، گزارشی از مهم‌ترین تحولات اقتصادی و تجاری طی سال‌های 1282 تا 1332 خورشیدی است.  در ادامه نهضت پیشینه پژوهی و گردآوری تاریخ اقتصادی ایران برای گسترده‌تر کردن هرچه بیشتر مجموعه فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی در این زمینه اقدام به گردآوری اطلاعات نیم‌قرن اخیر اقتصاد ایران کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: این مجموعه در راستای اقدامات دیگر مرکز امور فرهنگی و نشر اتاق انجام شده‌ است. ما در گذشته دو مجموعه بزرگ را گردآوری و منتشر کردیم. اول مجله اتاق تجارت به عنوان اولین مجله بخش خصوصی که سال‌های 1308 تا 1317 را در برمی‌گیرد؛ دوم تهیه و انتشار مجلات و مطبوعات دوره اول پهلوی با 12 عنوان است.

به گفته فرجام‌نیا مجموعه مجلات و مطبوعات دوره اول پهلوی که سال 90 تهیه شد بالغ بر 90 درصد مطبوعات اقتصادی آن دوران را پوشش داده است.

وی با اشاره به این‌که مجموعه نیم‌قرن اقتصاد ایران در راستای برنامه‌های پیشین تهیه شده است؛ افزود: این مجموعه از سوی مرکز امور فرهنگی و نشر اتاق ایران و با همکاری کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس منتشر شده است. مجموعه نیم‌قرن اقتصاد ایران شامل 25 هزار فریم است که تهیه آن بالغ بر یک‌سال‌ونیم طول کشید. اسناد این مجموعه هم‌چون آمار واردات و صادرت سال‌های 1282 تا 1332 است. در واقع آمار واردات و صادرات کشور در مدت 50 سال برای اولین بار در کشور از سوی مرکز امور فرهنگی و نشر اتاق ایران جمع‌آوری و منتشر شده است.

به گفته مدیر مرکز امور فرهنگی و نشر اتاق ایران، برخی آمار منتشر شده در این لوح را مراجع رسمی کشور از جمله بانک مرکزی و مرکز آمار به صورت پراکنده هم ندارند و اتاق ایران با تلاش بسیار زیاد به این اسناد دست پیدا کرده است.

وی ادامه داد: راپورت‌های وزارت مالیه (میلسپو) نیز در این لوح فشرده آمده که مربوط به سال‌های 1302 تا 1308 است. در ضمن بودجه سال‌های 1304 ،1307، 1308 و 1309 که مربوط به دوره اول پهلوی است در این مجموعه آمده ‌است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط