loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«سلاح شیطان» را در این کتاب بشناسید

شنبه 4 خرداد 1392

زیان‌های شرابخوری از دیدگاه قرآن، احادیث، روانشناسی و پزشکی با عنوان «سلاح شیطان» تألیف «اسدالله محمدی‌نیا» به چاپ سوم رسید.

به گزارش فارس، در بحار الانوار از امیرالمؤمنین (ع) نقل شده است که چهار چیز اعم از «مستی که به وسیله شراب به وجود می‌آید»، «مستی که در اثر مال حاصل می‌شود»، «مستی که در اثر خواب زیاد به دست می‌آید» و «مستی که در اثر پست و مقام و ریاست در انسان ایجاد می‌شود»، باعث مستی انسان می‌شود.

نویسنده در کتاب «سلاح شیطان» تلاش کرده است با پرداختن به 6 فصل نظیر «آثار زیانبار شراب در قرآن کریم»، «عواقب شرابخوری در روایات»، «زیان‌های اجتماعی و اقتصادی میگساری»، «شراب از نظر پزشکان»، «سرانجام شرابخور در روز قیامت» و «پاسخ و پرسش‌ها» و بخش‌هایی نظیر «شراب از نظر دانشمندان غیرمسلمان»، «ممنوعیت فروش مشروبات الکلی در برخی کشورهای جهان» و مصرف مواد مخدر و قرص‌های روان گردان چگونه است؟» اقشار مختلف جامعه را با زیان‌های مصرف این ماده خطرناک آشنا سازد.

 

اسدالله محمدی‌نیا نویسنده این کتاب معتقد است: اگر در روایات از شراب تعبیر به نیزه شیطان «رُمحُ الشیطان» شده به خاطر آن است که اثر نیزه در فرو رفتگی به هدف و سرعت ضربه و طرف مقابل را از پا در آوردن بیشتر است به همین منظور با کمک احادیث عنوان این کتاب را «سلاح شیطان» انتخاب کردم.

وی اضافه می‌کند: بهترین سلاح شیاطین جنی و انسی در هر عصر برای انحراف مردم و مبارزه با معنویت و ادیان الهی، شراب بوده است.

در بخشی از کتاب «سلاح شیطان» درباره «شراب از نظر دانشمندان غیر مسلمان» آمده است: پواتکاره، رئیس جمهور اسبق فرانسه که ریاست جمعیت مبارزه با الکل را به عهده داشت در اعلامیه‌ای بعد از شکست فرانسه از آلمان در جنگ جهانی اول (1918_ 1914) گفت: «ای فرزندان فرانسه! بزرگ‌ترین دشمن شما مسکرات و شراب است، پیش از اینکه با آلمان بجنگید به نبرد با الکل برخیزید زیرا خسارت جانی و مالی که از سال 1870 به بعد متوجه فرانسه شده به مراتب بیشتر از خسارات ناشی از جنگ با آلمان بوده است».

کارل گریفور، روانشناس معروف می‌نویسد: «هفده درصد فرزندان معتادین به الکل بیماران روانی را تشکیل می‌دهند».

پیرلونی، سیاح و نویسنده بزرگ فرانسوی می‌گوید: «چیزی نمانده است که در این باره ادعای مسلمانی کنم زیرا لب به شراب و مسکرات نیالوده‌ام».

بنتام، نویسنده انگلیسی در کتاب «اصول شرایع» می‌گوید: «از محاسن دین محمدی (ص) این است که تمام مسکرات را حرام کرده است».

ادوارد ویلیام لین، در کتاب خود می‌نویسد: «برخی مطالب در قرآن نام برده شده که در اخلاق و زندگی اجتماعی مسلمانان تأثیر نیکو داشته است از جمله آنها منع خوردن شراب و هر گونه مسکر می‌باشد که ضررهای آنها به مراتب بیشتر از منافع آنها بوده است».

ارنست رنان، دانشمند بزرگ فرانسوی معتقد است: «دین اسلام پیروان خویش را از ابتلائات بسیاری نجات داده از جمله نجات از گرفتاری‌های زیاد با منع شرابخوری و گوشت خوک و غیره است».

انتشارات «سبط اکبر» چاپ سوم کتاب «سلاح شیطان» را در 140 صفحه و با قیمت 4500 تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط