loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بزرگ‌ترین مسابقه کتابخوانی در کابل به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره)

دوشنبه 6 خرداد 1392

در آستانه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بزرگترین مسابقه کتابخوانی با استقبال بیش از ۳۰۰۰ جوان افغان در کابل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، سالروز ارتحال امام خمینی در کابل با برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی گرامی داشته شد.

این مسابقه که با فراخوانی و سازماندهی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در کابل برگزار شده بود با استقبال بیش از 3000 جوان مواجه شد.

 

سئوالات مسابقه از متن کتاب «راه اینجاست» تهیه شده بود، که به همین منظور توسط انتشارات مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در تیراژ 4000 نسخه، در دسترس علاقمندان شرکت در مسابقه قرار گرفته بود.

متن کتاب حاوی گزیده‌ای از سخنان آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) است که در مقاطع گوناگون، ناب‌ترین سخنان را پیرامون شخصیت حضرت امام خمینی(ره) بیان داشته‌اند.

به گفته مسئول بخش فرهنگی مرکز تبیان در کابل، این مسابقه به 2 منظور برگزار شد: از یک طرف علاقه داشتیم که فرهنگ کتابخوانی در میان جوانان افغانستانی رواج یابد و از طرف دیگر با توجه به متن کتاب، شخصیت بزرگمردی چون امام خمینی توسط مقام معظم رهبری به نسل فعلی افغانستان معرفی شود و بدین شکل همزمان با ارتحال این مرد ملکوتی، از شخصیت بی‌همتای وی تجلیل و یادبود مناسب به عمل آید.

 

به اعتقاد حجت الاسلام «محمدضیاء موحدی» مسئول بخش فرهنگی تبیان و متصدی برگزاری این مسابقه، چاپ و تکثیر این کتاب و نیز برگزاری مسابقه، هدف دیگری را نیز تأمین کرد و آن هم عبارت بود از ارائه راهکارهای ناب و هدایت‌کننده نسل جوان افغانستان، توسط ارائه افکار، نظریات، توصیه‌ها و خصوصیات امام خمینی آن هم در قالب دیدگاه‌ها و تحلیل‌های بسیار زیبا و کارگشایانه حضرت آیت الله خامنه‌ای.

وی افزود: فکر نمی‌کردیم، مسابقه با این وسعت و گستردگی، آن هم از متن کتاب(راه اینجاست) مورد استقبال جوانان دختر و پسر قرار گیرد، اما ناباورانه شاهد حضور پرشور و شوق هزاران جوان، در صحنه برگزاری مسابقه بودیم.

 

گفتنی است از میان شرکت‌کنندگان، به 24 نفر به مناسبت بیست و چهارمین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی جایزه تعلق می‌گیرد که جایزه ده نفر اول طلا و 14 نفر بعدی هدایای نفیس و بسته‌های فرهنگی خواهد بود.

جوایز در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در روز چهاردهم خرداد در حسینیه «بقیت‌الله الاعظم»، واقع در شهر کابل، اعطا خواهد شد.

به گفته آقای موحدی، از میان 24 نفر برنده، 12 نفر خانم و 12 نفر آقا در نظر گرفته می‌شوند و مراسم قرعه‌کشی هم، در همان تاریخ 14 خرداد، در زمان و مکان فوق برگزار خواهد شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط