loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محمدعلی مجاهدی «دبیر شعر آئینی کشور» شد

نویسندگان مرتبط : محمدعلی مجاهدی (پروانه)

شنبه 11 خرداد 1392

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی محمدعلی مجاهدی را به سمت «دبیری شعر آئینی کشور» منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر فرهنگ و ارشا د اسلامی طی حکمی محمد علی مجاهدی را به سمت «دبیری شعر آئینی کشور» منصوب کرد. در متن حکم سید محمد حسینی آمده است:

شعر! بی جوشش نمائی است ساختار ریز نه بنائی خیال انگیز!

شعر آنگاه که از باور خیزد, ناگزیر از سرشاری! بر جان دیگران ریزد.

در هر هنر اگر حقوق معنوی شیرازه دفتر استقلال تالیف است، در شعر، حدود معنوی شاخصه استهلال تکلیف است.

جناب عالی که در شعر، شهروند شریف آئین گزین بوده‌اید، خود شهر بند و برج و باروی این سیاق ... گشته اید! پس به حفظ حصن این حصار به «دبیری شعر آئینی کشور» منصوب می‌شوید.

پالایش دامان این طهره دامنه، همتی از جنس قله پیمایان و جمعیتی از نوع یاران را می‌طلبد!

عنایت انبیاء و اولیا شامل حال شما و آن مجموعه قرار گیرد.

توفیق، رفیق طریق عزت و اعتبارتان باد!

حکم محمد علی مجاهدی امروز 9 خردادماه از سوی سید محمد حسینی در شهر قم به وی اعطاء شد.

محمدعلی مجاهدی متخلص به (پروانه) فرزند مرحوم آیت الله آقا میرزا محمد مجاهدی، متولد 1/2/1329 در قم که سالها از محضر دو عارف بزرگوار مرحوم شیخ جعفر مجتهدی و آیت الله کشمیری استفاده کرده است.

وی دارای مدرک لیسانس حقوق قضائی از دانشگاه تهران و گواهینامه نشان درجه یک هنری در رشته شعر دارای ارزش دکترا است.

مجاهدی در حال حاضر عضو شورای سیاستگزاری شعر فجر و شعر فارسی وزارت فرهنگ و ارشاد با حکم وزارتی و عضو شورای عالی هنر وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی است.

ریاست هیات مدیره کانون شاعران و مداحان استان قم از سال 1386 تا کنون , مدیریت انجمن هنرهای ادبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از سال 1373تاکنون به مدت 19 سال، موسس و مدیر انجمن ادبی محیط از سال 1342 تا کنون حدود 50سال، تدریس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دوره‌های آموزشی در حوزه هنری از دیگر فعالیتهای علمی و آموزشی وی است.

از جمله عناوین پژوهش‌های چاپ شده وی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

شکوه شعر عاشورا در زبان فارسی ,چاپ 1379 و انتخاب آن بعنوان کتاب سال عاشورائی سال 80 توسط هیات داوران؛ سیمای مهدی موعود در آئینه شعر فارسی ، چاپ 1380,و انتخاب آن به عنوان بهترین اثر پژوهشی در قلمروو شعر مهدوی؛ سیری در قلمرو شعر نبوی، چاپ سال 1387و رونمائی از آن طی مراسمی رسمی توسط مجمع جهانی اهل بین علیه السلام؛ تصحیح و مقابله و تعلیق منظومه عاشورائی گنجینه الاسرار عمان سامانی در سال 1345 با 25 بار تجدید چاپ؛ پژوهشی در مقتل های فارسی در سال 1385

؛ معارف اللطایف, چاپ حوزه هنری تهران در سال 1387؛ نگارش بیش از 35 مقاله پژوهشی در زمینه شعر آئینی و مبانی آسیب شناسی آن؛ سیری در ملکوت؛ یک صحرا جنون، یک آسمان پرواز، و... اشاره کرد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط