loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«دُر نجف» زندگینامه شهید آیت‌الله حکیم منتشر شد

نویسندگان مرتبط : مرکز اسناد انقلاب اسلامی | اصغر استاد حسن معمار

چهارشنبه 29 خرداد 1392

کتاب «دُر نجف» تألیف اصغر استاد حسن معمار زندگینامه داستانی شهید آیت الله سید محمدباقر حکیم است که مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است.
 به گزارش خبرگزاری فارس، مؤسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، کتاب «دُر نجف» تألیف اصغر استاد حسن معمار چاپ و روانه بازار نشر کرد.

شهید آیت‌الله سید محمدباقر حکیم سراسر عمر بابرکت خود را در راه مبارزه با ظلم در عراق گذراند. او چه در ایران از طریق ارتباط مستقیم و مستمر با اسرای عراقی و چه در عراق به عنوان رئیس مجلس اعلای اسلامی مبارزه کرد. ویژگی دیگر آیت‌الله حکیم انس ایشان با قرآن کریم بود. ایشان از هر فرصتی برای خواندن قرآن استفاده می‌کرد.

موضوع کتاب «دُر نجف» زندگی‌ شهید آیت‌الله محمدباقر حکیم است که در قالب زندگینامه داستانی و از زاویه دید «من راوی» نوشته شده است و ماجراها را از زمان حال به گذشته پیوند می‌دهد.

همچنین در این کتاب نویسنده به عنوان راوی وارد ماجراهای داستان می‌‌شود اما در ادامه، حوادث از زبان شهید حکیم بازگو می‌شود و پس از شهادت او، نویسنده ادامه ماجراها را بیان می‌کند. در کتاب زوایای گوناگون زندگی شهید آیت‌الله محمد باقر حکیم از دوران کودکی، سال‌‌های مبارزه، نحوه شهادت و وقایع پس از آن بازگو می‌شود. آیت‌الله حکیم یکی از پشتوانه‌های علمی و فرهنگی نجف بود و در حواشی زندگی وی به ارتباط او با امام موسی‌صدر هم اشاره شده است.

استاد حسن معمار پیش از این کتاب‌هایی را با استفاده از زاویه دید من راوی درباره شهیدان مهدی رجب‌بیگی، آیت‌الله مفتح و آیت‌الله شاه‌آبادی نوشته است.

انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی این کتاب را در در 128 صفحه و شمارگان 2500نسخه با قیمت 3هزار تومان منتشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط