loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قم جز ضعیف‌ترین استان‌ها در زمینه کتابخانه‌های عمومی است

پنجشنبه 4 مهر 1387

 
قم - خبرگزاری مهر: مدیر کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت:‌ به رغم جایگاه فرهنگی و مذهبی قم، این استان از نظر کیفیت و کمیت کتب کتابخانه‌های عمومی جز استان‌های ضعیف کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر در قم،‌ علی فریدونی در حاشیه جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در جمع خبرنگاران، با اشاره به جایگاه فرهنگی قم گفت: با توجه به وجود حوزه‌های علمیه و مراکز علمی مختلف در قم،‌ این استان را به یک استانی فرهنگی تبدیل کرده است.

وی افزود: اما متاسفانه در این استان فرهنگی 25 کتابخانه وجود دارد که 18 کتابخانه در سطح شهر قم و مابقی آن در بخش‌ها فعال هستند.

فریدونی با بیان اینکه قم از نظر کیفیت و کمیت کتب کتابخانه‌های عمومی جز استان‌های ضعیف کشور است، تصریح کرد: این استان با داشتن جایگاه فرهنگی ویژه درامر کتاب در سطح کشور نیازمند اهتمام جدی مسئولان در جبران کمبودها و نواقص در این بخش است.

وی افزود: پتانسیل استان در بحث کتاب بالا است و باید طی برنامه و سیاست گذاری خاصی این امر پیگیری شده تا موضوع کتابخانی نیز در استان افزایش یابد.

مدیر کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: طی یک سال گذشته سه هزار متر مربع به فضاهای کتابخانه‌های عمومی استان اضافه شده است و این فضاها از 9هزار و 998متر مربع به 12هزار و 207 متر مربع رسیده است.

فریدونی در پایان با شاره به طرح ساخت کتابخانه مرکزی در شهر گفت: این طرح با گنجایش 700 هزار جلد کتاب و 40 هزار جلد کتاب مرجع در دست پیگیری است که امیدواریم هر چه سریعتر احداث شود.


کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط