loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دومین شماره «شعائر» مجموعه شعارهای ماه رمضان هیأت‌ها

پنجشنبه 10 مرداد 1392

دومین شماره «شعائر» مجموعه شعارهای ماه رمضان هیأت‌ها منتشر شد

در آستانه ماه مبارک رمضان دومین شماره «شعائر»، مجموعه شعارهای پیشنهادی برای هیأت، ویژه ماه مبارک رمضان 1434، به همت جامعه ایمانی مشعر منتشر شد.

همراه با نظرات پناهیان، علی انسانی، باقرزاده، عرفان‌پور، سنگری و ده‌ها فعال عرصه هیأت از سراسر کشور

به گزارش روابط عمومی جامعه ایمانی مشعر، «شعائر» نشریه‌ای است که در مناسبت‌های مختلف منتشر خواهد شد. در مقدمه نخستین شعائر که می‌کوشد مجموعه‌ای از شعارهای مناسب را به دست هیأت‌ها برساند و حلقه وصلی میان شاعران، هنرمندان و هیأت‌های مذهبی باشد، چنین آمده است: «انتخاب شعار کار خوبی است که مدتی است میان هیأت‌های مذهبی مرسوم شده است. بسیاری از هیأت‌ها، برای برنامه‌هایشان، به خصوص برای ویژه برنامه‌هایی مانند دهه محرم و ایام فاطمیه و حتی اردوها، شعارِ خاص انتخاب می‌کنند. در پوستر، تبلیغات بیرونی و فضاسازی داخلیِ این هیأت‌ها، بجای درشت شدنِ نام خادمان اهل بیت علیهم السلام، جمله‌ای با مضمونِ سخنان اهل بیت یا نکته‌ای از زندگی ایشان درشت می‌شود و محور قرار می‌گیرد.».

در مقدمه دومین شعائر، این نشریه نتیجه همراهی و همیاری صدها نفر از عاشقان اهل بیت در سراسر میهن اسلامی‌مان دانسته شده و روش گردآوریِ شعارها چنین بیان شده است: «برای دست‌یابی به بهترین شعارها، از بخشی از انبوه فعالان عرصه هیأت، اعم از سخنرانان محترم، مداحان اهل بیت، مدیران، خادمان و عموم مخاطبان هیأت‌های مذهبی در سراسر کشور، درخواست کردیم تا شعار پیشنهادی‌شان برای ماه رمضان 1434 را به سامانه پیامک جامعه ایمانی مشعر ارسال نمایند. چند نفر از دوستان نیز زحمت کشیدند و شعارهای پیشنهادی فعالان هیأتی شهرشان را جمع‌آوری کردند و در اختیار جامعه ایمانی مشعر قرار دادند. از میان شعارها و پیامک‌های فراوانی که به دستمان رسید، تعدادی را به دلیل نداشتنِ ویژگی‌های لازم برای شعار هیأت، حذف نمودیم؛ و نتیجه در قالب دومین شعائر منتشر می‌شود.»

بخش اصلیِ نخستین شماره «شعائر»، شعارهای پیشنهادی به هیأت‌ها، ویژه ماه مبارک رمضان می‌باشد. فرصت بندگی، فصل وصل، ماه بندگی با کتاب زندگی، آسمان تو را می‌خواند، بندگی راه نجات، حماسه بندگی، ربنایی با طعم عطش، همگی مسئولیم، رفتن رسیدن است و... تعدادی از این شعارها می‌باشند.

از نکات جالب این نشریه 36 صفحه‌ای، استفاده از نظرات سخنرانان، شاعران و مداحان معروف و شناخته شده است. به‌عنوان مثال حجت الاسلام علیرضا پناهیان شعار «تقوا شرط ولایتمداری» را به هیأت‌ها پیشنهاد کرده‌است؛ و محمد رضا سنگری «حماسه عبادی اخلاقی» را. «اتق الله» شعار پیشنهادی سردار سید محمد باقرزاده است. میلاد عرفان‌پور نیز این بیت را پیشنهاد کرده است: «رمضان کشتی نوح است، نجات من و توست؛ تشنگی دارد و خود، آب حیات من و توست.». برای مشاهده شعارهای پیشنهادی آقایان احمد پناهیان، علی فرحانی، مهدی مهدوی نژاد، علی انسانی، سید محمد حسین ابوترابی، حامد اهور، سید مهدی حسینی، ستار هدایت‌خواه و ده‌ها فعال عرصه هیأت از سراسر کشور می‌بایست شعائر را ورق بزنید.

شماره دوم شعائر به همت معاونت تولیدات رسانه‌ای جامعه ایمانی مشعر، در دو رنگ و قطع خشتی و به قیمت 1000 تومان منتشر شده است. برای دریافت نسخه دیجیتال «شعائر» می‌توانید به پایگاه اطلاع رسانی جامعه ایمانی مشعر به نشانی www.1542.ir مراجعه فرمایید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط